۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۴۰

معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه وشهرسازی سیستان وبلوچستان:

۳۷ کیلومتر بزرگراه در مسیر میرجاوه_زاهدان_بم در حال ساخت است

۳۷ کیلومتر بزرگراه در مسیر میرجاوه_زاهدان_بم در حال ساخت است

زاهدان_ معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه وشهرسازی سیستان وبلوچستان گفت: ۳۷ کیلومتر بزرگراه درمسیر ارتباطی میرجاوه - زاهدان - بم در دست ساخت است.

مهدی پارسی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به در حال ساخت بوده ۳۷ کیلومتر از مسیر ارتباطی میرجاوه - زاهدان - بم، افزود: طول کلی مسیر میرجاوه - زاهدان - بم ۲۹۸ کیلومتر است که تاکنون در این مسیر ۱۳۰ کیلومتر باند دوم به بهره برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان برای توسعه و رفاه شهروندان، نیازمند ایجاد و آماده سازی زیرساخت‌های حمل و نقل بوده و مهمترین آن ساخت بزرگراه هست، اظهار کرد: تاکنون برای ساخت بزرگراه در این مسیر مهم ارتباطی استان، هفت هزار و ۳۱۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و برای بهره‌مندی کامل این مسیر از باند دوم نیز بیش‌از ۵۵ هزار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان هزینه ساخت هر یک کیلومتر بزرگراه را بیش از ۳۵۰ میلیارد ریال ذکر و گفت: از آنجایی که مسیر ارتباطی میرجاوه - زاهدان - بم یکی از کریدورهای اصلی ترانزیت در جنوب شرق کشور به شمار می‌رود، این اداره کل تلاش می‌کند تا در سالجاری از مجموع ۳۷ کیلومتر بزرگراه در دست ساخت، ۱۵ کیلومتر آن را به بهره برداری برساند.

کد خبر 6108084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha