۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۱۱

رییس دفتر نماینده ولی فقیه کردستان:

«مدارا با مردم» از ویژگی‌های فرد مؤمن نزد پروردگار است

«مدارا با مردم» از ویژگی‌های فرد مؤمن نزد پروردگار است

سنندج_ رییس دفتر نماینده ولی فقیه کردستان گفت: به فرموده امام رضا (ع) «مدارا با مردم» از ویژگی‌های فرد مؤمن به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عاقل زاده صبح پنج شنبه در مراسم گرامیداشت دهه کرامت که با حضور کارکنان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان برگزار شد، با اشاره به سه خصلت فرد مؤمن از دیدگاه امام رضا (ع) اظهار کرد: فرد مؤمن باید دارای سه خصلت باشد که داشتن یک سنت از خدا، یک سنت از پیامبر (ص) و یک سنت از ولی خدا این سه خصلت را شکل می‌دهند.

وی بیان کرد: سنت خدا یعنی «کتمان راز»، سنت پیامبر (ص) «مدارا با مردم» و سنت ولی خدا نیز شامل «صبر و شکیبایی در زمان سختی‌ها» است.

رئیس دفتر نماینده ولی فقیه کردستان تصریح کرد: همچنین از جمله ویژگی‌های امام رضا (ع) این است که به عالم آل محمد (ص) معروف بودند و در زمان ایشان علمای بسیاری از ادیان مختلف برای سوال و تلمذ نزد ایشان می‌آمدند.

حجت‌الاسلام عاقل زاده بیان کرد: ویژگی دیگر امام رضا ان بود که هرگز کلام کسی را قطع نمی‌کردند و در کلام کسی وارد نمی‌شدند، درمقابل کسی پایش را دراز نمی‌کرد و برای احترام حضار، هیچگاه تکیه بر منبر و پشتی نمی‌کردند، قهقهه نمی‌زد، با غلامانش به نرمی و لطافت برخورد می‌کرد و بسیار صدقه پنهانی می‌دادند.

در ادامه مراسم به قید قرعه به سه نفر از کارکنان کمک هزینه سفر مشهد مقدس و زیارت امام رضا (ع) اهدا شد، همچنین به میمنت روز دختر از بین کارکنانی که فرزند دختر دارند به ۱۰ نفر هرکدام مبلغ پانصد هزارتومان و به مناسبت میلاد امام هشتم (ع) به ۸ نفر از کارکنان به قید قرعه نیز جوایزی نقدی اهدا شد.

درپایان از نفرات برتر مسابقه پرتاب دارت ویژه کارکنان در ماه مبارک رمضان تقدیر بعمل آمد.

کد خبر 6108090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha