۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۱۸

محمودی خبر داد؛

امدادرسانی به ۸۰۰ هموطن درگیر سیل و آبگرفتگی در ۱۱ استان

امدادرسانی به ۸۰۰ هموطن درگیر سیل و آبگرفتگی  در ۱۱ استان

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، از امدادرسانی به بیش از ۸۰۰ تن در سیل و آبگرفتگی ۱۱ استان کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، بابک محمودی در تشریح جزئیات حوادث ناشی از سیل و آبگرفتگی در کشور گفت: با توجه به اعلام قبلی سازمان هواشناسی، سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر امدادگران خود در استان‌های اعلام شده را به حالت آماده‌باش درآورد و در همین راستا نیز از لحظه وقوع سیل و آبگرفتگی اقدامات امدادگران نیز آغاز شد. همچنین پیش از آن نیز اقدامات پیشگیرانه و هشداری را آغاز کرده بودند.

وی با بیان اینکه ۱۱ استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خوزستان، سمنان، فارس و قزوین تحت تأثیر سیل و آبگرفتگی قرار دارند، گفت: تاکنون ۳۲ مورد عملیات امداد و نجات از سوی نجات‌گران و امدادگران هلال احمر انجام شده که در جریان آن به ۸۸۳ نفر آسیب دیده امداد رسانی شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه عملیات تخلیه آب از ۱۴۲ باب منزل مسکونی نیز توسط نجاتگران هلال احمر انجام شده است، گفت :‌۱۷۵ نفر نیز اسکان اضطراری داده شدند و ۲۱ نفر به مناطق امن منتقل شدند.

به گفته محمودی، تعداد ۵۰ تیم عملیاتی متشکل از ۱۵۷ امدادگر و نجاتگر در این ۱۱ استان به متأثرین از سیل و آبگرفتگی خدمات امدادی ارائه دادند و تا کنون ۳۳۰ کیلوگرم نایلون، ۷۲ تخته پتو، ۱۹ بسته غذایی و پنج دستگاه چادر امدادی در بین متأثرین توزیع شده است.

کد خبر 6108091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha