۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۲۵

گزارش مهر؛

بازگشایی میدان انقلاب مشهد/ ادامه امدادرسانی به سیل زدگان

بازگشایی میدان انقلاب مشهد/ ادامه امدادرسانی به سیل زدگان

مشهد- میدان انقلاب مشهد که از عصر چهارشنبه بر اثر سیل مسدود بود پس از ۱۸ ساعت تلاش بی وقفه به صورت کامل بازگشایی شد و همچنان امدادرسانی به سیل زدگان مناطق مختلف ادامه دارد.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها - فاطمه سعادتیان نیک: بارش شدید روز چهارشنبه در مشهد در دو منطقه خیابان سیدی و میدان انقلاب خسارات فراوانی را به همراه داشت که تا کنون ۷ نفر فوت و ۳ نفر مفقودی داشته‌است. امداد رسانی‌ها از لحظات اولیه سیل آغاز شده و همچنان ادامه دارد.


۱۸ ساعت تلاش؛ بازگشایی میدان انقلاب مشهد

رئیس پلیس راهور خراسان رضوی گفت: میدان انقلاب مشهد که از عصر دیروز بر اثر سیل مسدود بود، پس از ۱۸ ساعت تلاش به صورت کامل بازگشایی شد و در اختیار ترافیک قرار گرفت.

سرهنگ هادی امیدوار اظهار کرد: میدان انقلاب مشهد که از عصر دیروز بر اثر سیل مسدود بود، پس از ۱۸ ساعت تلاش دقایقی قبل به صورت کامل بازگشایی شد و در اختیار ترافیک قرار گرفت.

رئیس پلیس راهور خراسان رضوی افزود: با توجه به سیلاب و گل و لای زیاد در میدان انقلاب، با تلاش عوامل عملیاتی، بازگشایی این مسیر از عصر دیروز آغاز و با تمام توان کار انجام شد.

وی اضافه کرد: در موضوع سیل مشهد مدیریت خوبی صورت گرفت، اما جان باختن تعدادی از شهروندان کام‌مان را تلخ کرد.

امیدوار ادامه داد: اکنون ترافیک در بلوار استقلال، میدان قائم، میدان جهاد و میدان انقلاب سنگین است.

رئیس پلیس راهور خراسان رضوی افزود: طبق هشدار هواشناسی برای روزهای شنبه و یکشنبه هفته پیش‌رو نیز بارش‌های شدید رگباری در مشهد و دیگر شهرستان‌های خراسان رضوی ادامه دارد، لذا شهروندان از تردد در مناطق روستایی و ییلاقی خودداری کنند.


وزیر کشور در جمع مردم سیل زده مشهد

وزیر کشور در سفر به مشهد مقدس به منظور بررسی آخرین وضعیت سیلاب با مردم سیل زده دیدار و گفت‌وگو کرد.


پیش بینی تکرار سیل در مشهد / بارش‌های رگباری افزایش می‌یابد

کارشناس پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: در ادامه فعالیت سامانه بارش زا در سطح استان همچنان انتظار می‌رود این سامانه به طور متناوب تقویت و باعث افزایش تکرار سیل در مشهد شود.

آذر رضایی پور اظهار کرد: افزایش حجم بارش‌های رگباری، همراه با وقوع رعد و برق به خصوص در نواحی مستعد به صورت صاعقه، بارش تگرگ و وزش باد شدید قابل پیش‌بینی است.

کارشناس پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: همچنین آبگرفتگی، ایجاد رواناب و سیلابی شدن مسیل‌ها و اختلال در سیستم حمل و نقل استان خراسان رضوی تا اوایل روز دوشنبه هفته آینده رخ خواهد داد.

وی گفت: بر همین اساس توصیه می‌شود تا مردم از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها، صعود به ارتفاعات، عملیات کوهنوردی و ورود به مناطق ییلاقی و گردشگری استان و سفرهای غیر ضروری خودداری کنند تا دچار تلفات جانی و خسارت مالی نشوند.


جست‌وجوی تیم‌های تخصصی برای یافتن ۲ مفقودی در سیلاب فریمان

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: جست و جوی تیم‌های تخصصی برای یافتن ۲ فردی که در سیلاب فریمان مفقود شده‌اند توسط نیروهای هلال احمر از سر گرفته شد.

علی صبوری اظهار کرد: جست و جوی تیم‌های تخصصی برای یافتن ۲ فردی که در سیلاب شهرستان فریمان مفقود شده‌اند از اوایل امروز توسط نیروهای هلال احمر از سر گرفته شد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان رضوی بیان کرد: براثر بارندگی دیروز ظهر در خراسان رضوی و مشهد چهار نفر در سیلاب شهرستان فریمان مفقود شدند که جسد ۲ نفر را گروه‌های مردمی دیروز عصر پس از باران یکی در زیر پل راه آهن سنگ بست و دیگری در روستای احمدآباد پیدا شده است.

وی افزود: روز گذشته نیروهای هلال احمر سه فرد گرفتار در سیلاب شهرستان فریمان را از خطر مرگ حتمی نجات دادند.

صبوری اظهار کرد: چند روستای فریمان طی شب گذشته دچار قطعی برق و گرفتار سیلاب بودند که هم اکنون نیروهای هلال احمر در حال ارزیابی وضعیت و خدمت رسانی به آنها هستند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با اشاره به آبکشی از میدان انقلاب و خیابان سپاه ۶۹ و ۷۱ در مشهد گفت: هنوز امدادرسانی به مردم ساکن در خیابان سپاه مشهد ادامه دارد و شب گذشته هشت نفر از ساکنان منطقه را هلال احمر به صورت اضطراری اسکان داد و سایر دستگاه‌ها نیز در زمینه اسکان سایر ساکنان اقدام کردند.


وزیر کشور وارد مشهد شد

وزیر کشور به منظور بررسی آخرین وضعیت سیلاب‌ها در خراسان رضوی دقایقی پیش وارد مشهد مقدس شد.

احمد وحیدی به منظور بررسی آخرین وضعیت سیلاب‌ها در خراسان رضوی دقایقی پیش وارد مشهد مقدس شد.

آخرین جزییات از سیلاب مشهد/امدادرسانی همچنان ادامه دارد

وزیر کشور در این سفر ضمن بازدید مناطقی از مشهد به منظور بررسی آخرین وضعیت با مدیران استان جلسه خواهد داشت.


سیل در خراسان رضوی منجر به فوت ۷ نفر شد

سرپرست مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: شمار جانباختگان سیل چهارشنبه در استان خراسان رضوی به هفت نفر افزایش یافته است.

سیدرضا عباسی نیشابوری اظهار کرد: شمار جانباختگان سیل دیروز، چهارشنبه در استان خراسان رضوی به هفت نفر افزایش یافته است.

سرپرست مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی بیان کرد: از این تعداد پنج نفر مربوط به مشهد و ۲ نفر نیز از روستاهای فریمان هستند.

کد خبر 6108101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha