۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۷:۰۴

به مناسبت دهه کرامت صورت گرفت؛

دیدار و تقدیر خادمان حرم رضوی از واقفین زیرکوه

دیدار و تقدیر خادمان حرم رضوی از واقفین زیرکوه

بیرجند-خادمان آستان حضرت رضا(ع) که سال‌هاست خادم امین واقفان و خیران هستند همزمان با ایام دهه کرامت با حضور در منزل واقفین در شهرستان زیرکوه از این واقفان خیراندیش تقدیر کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، از گذشته‌های دور تاکنون تصور جامعه بر این بوده که وقف، بخشیدن بخشی از مال و دارایی برای ساخت و آبادانی مساجد، امامزادگان و سایر مباحث دینی و مذهبی است و هیچکس تصور نمی‌کرد این نیت خیر بتواند در زمینه‌های دیگر هم تأثیرگذار باشد.

اگرچه باور اعتقادی وقف برکسی پوشیده نیست اما در جامعه امروز که مشکلات و آسیب‌های زیادی گریبانگیر مردم است و اکثر جوانان با مشکلات مختلف از جمله بیکاری مواجه هستند، این سنت حسنه می‌تواند براساس نیات واقفان به رفع این مشکلات کمک کند.

تنوع وقف مهمترین ویژگی این سنت حسنه است و واقفان خیراندیش می‌توانند در وقف اموال و دارایی‌های خود به این تنوع توجه کرده و به سمت و سوی نیازهای روز جامعه بیایند.

خادمان آستان حضرت رضا (ع) که سال‌هاست خادم امین واقفان و خیران هستند همزمان با ایام دهه کرامت با حضور در منزل واقفین در شهرستان زیرکوه از این واقفان خیراندیش تقدیر کردند.

خدام رضوی با حضور در منزل محمدعلی عامری در روستای پیشبر شهرستان زیرکوه با ایشان دیدار کردند که ۸۰۰ متر با ۹۰ اصله نهال زرشک از روستای فخرآباد زیرکوه وقف توانبخشی حضرت علی اکبر (ع) بیرجند کرده که درآمد حاصل فروش این محصولات صرف مددجویان مددجویان توانبخشی می‌شود.

همچنین در ادامه خادمان امام رضا (ع) با آقای حسینی و آقای شیرگ از واقفین خیراندیش روستای شیرگ این شهرستان دیدار کردند که به ترتیب زمین دارای درختان زرشک برای هزینه سالروز شهادت و ولادت حضرت زهرا (س) و یک باب مغازه با متراژ ۷۰ مترمربع برای مراسمات اهل بیت (ع) وقف کردند.

یکی از خادمان امام هشتم با قرائت صلوات خاصه و مدیحه سرایی حال و هوای حاضران و واقفین را امام رضایی کردند و سپس ضمن اهدای بسته‌های متبرک، از واقف خیراندیش آقای عامری توسط توانبخشی حضرت علی اکبر (ع)، اداره اوقاف زیرکوه و خادمان حرم رضوی تقدیر شد.

حجت الاسلام محمدباقر پیرزاد مُبلغ کاروان زیر سایه خورشید در این دیدارها بیان کرد: امیدواریم با رونمایی از این وقف‌ها، مردم به وقف‌های جدید در بخش‌های مختلف از جمله سلامت و فرهنگ شویق شوند و این اقدامات خداپسندانه و ثبت وقف باارزش نشان دهنده روحیه دینداری و سخاوت مردم استان خراسان جنوبی است.

کد خبر 6108107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha