۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۴۳

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان:

مردمی سازی در تبلیغات اسلامی/ هیئات مذهبی میدان‌داری می‌کنند

مردمی سازی در تبلیغات اسلامی/ هیئات مذهبی میدان‌داری می‌کنند

دامغان- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه امروز شاهد تحقق مردمی‌سازی تبلیغ هستیم، گفت: برگزاری شادپیمایی‌ها و مراسم مذهبی نمونه ویژه این امر هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عباس عبدالهی قبل از ظهر پنجشنبه در نشست خبری با حضور رسانه‌ها در اداره تبلیغات اسلامی دامغان ضمن اشاره به بیانیه گام دوم و رویکرد جدید تبلیغات اسلامی از زمان روی کارآمدن حجت الاسلام قمی، تاکید کرد: به جرأت می‌توان گفت تنها جایی که جوان گرایی در آن عملیاتی شده در مجموعه تبلیغات اسلامی سراسر کشور و استان سمنان بوده است.

وی با بیان اینکه تبیین اسلام ناب و مقابله هوشمند با تهاجم دشمنان در عرصه فرهنگ دو مأموریتی است که دوره جدید مدیریت تبلیغات اسلامی آن را دنبال می‌کند، افزود: این موارد اولویت‌های رسمی سازمان تبلیغات اسلامی در کشور و طبیعتاً استان سمنان است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان در ادامه افزود: بر این اساس ۲۰۰ طلبه جوان نخبه به مجموعه تبلیغات اسلامی سراسر کشور تزریق شدند و این منشأ تحول خوبی در سراسر کشور شد.

عبدالهی با بیان اینکه در دوره جدید مدیریت سازمان تحولات برنامه‌ای عظیمی ایجاد شده است، تاکید کرد: راه اندازی معاونت رسانه‌ای یکی از این تحولات است که شاهد برکات آن در سراسر جامعه هستیم.

وی با بیان اینکه برنامه‌هایی مانند محفل که مورد اقبال خاص مردم قرار گرفت ماحصل ایجاد این معاونت در تبلیغات اسلامی هستند، گفت: شادپیمایی‌ها و جشن‌های مناسبتی مانند برگزاری جشن بزرگ غدیر شش در ۶۰۰ شهر از دیگر تحولاتی بود که در کل کشور شاهد آن بودیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان بیان کرد: در استان نیز همین اتفاق رقم خورده است و در ایامی مانند غدیر، اربعین و… شاهد حضور پرشور مردم در صحنه‌ها هستیم و خوشبختانه هیأت مذهبی میدان داری می‌کنند و این نشان از مردمی کردن کارها در حوزه تبلیغ دین است.

عبدالهی با اشاره به شعار سال یعنی مشارکت مردم در جهش تولید، تاکید کرد: ما از سال‌ها قبل و شاید اولین ارگانی بودیم که مردمی سازی را در عملیات و در مناسبت‌های مختلف به منصه بروز و ظهور رساندیم که عملیات عظیم غدیر و پیاده روی جاماندگان اربعین و… در زمره این برنامه‌ها است که شاهد هستیم چه شور عظیمی را در بین مردم ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه به واسطه کمبود بودجه ما رؤسای ادارات مان را مجبور کردیم که با هیأت‌های مذهبی رایزنی و آنها را وارد میدان کند تا از نذورات مردمی هم بهره گرفته و عملیات میدانی داشته باشیم، تاکید کرد: ما هم به عنوان سازمان تبلیغات اسلامی تلاش کردیم که از ظرفیت‌های دیگری بهره گرفته و مثلاً شهرداری‌ها، سپاه و… را به میدان وارد کرده و از ظرفیت‌ها بهره بگیریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان بیان کرد: مردم استان نشان داده‌اند که هر کجا صحبتی از ائمه اطهار (ع) باشد در میدان هستند و این ارادت مردم را به ساحت مقدس اهل بیت (ع) نشان می‌دهد.

کد خبر 6108114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha