۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۱۱

«ارتباطات و روابط عمومی» موجب تغییر تعاملات انسانی شده است

«ارتباطات و روابط عمومی» موجب تغییر تعاملات انسانی شده است

روز جهانی «ارتباطات و روابط عمومی» ۲۷ اردیبهشت در تقویم کشور نامگذاری شده که در جهان رو به پیشرفت امروز که قدم در مسیر انقلاب صنعتی پنجم گذاشته موجب تغییر در زندگی و تعاملات انسانی شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد رحیمی مدیرکل روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران در یادداشتی برای مهر نوشت: روز جهانی «ارتباطات و روابط عمومی»، ۲۷ اردیبهشت در تقویم کشور نامگذاری شده است. در جهان رو به پیشرفت امروز که قدم در مسیر انقلاب صنعتی پنجم گذاشته، سرعت تغییرات تکنولوژی، شتاب نوآوری و فراگیری هوش مصنوعی، زمینه‌ساز تغییرات چشمگیری در زندگی و تعاملات انسانی شده است. این روند شتابان همچنین در حال دگرگونی فرایند کار بنگاه‌های اقتصادی، کسب و کارها، صنایع و روند تولید و تجارت است. در این مسیر، رفع موانع حضور در بازارهای جهانی و تسهیل فرایند تولید و تجارت، زمینه‌ساز تسهیل انتقال تکنولوژی به کشور، ارتقای کم و کیف تولید، بهبود جایگاه کشور در شاخص رقابت‌پذیری صنعتی، تقویت تولید دانش‌بنیان و صادرات کالاهای با ارزش افزوده بیشتر و نهایتاً حضور پرقدرت‌تر در بازارهای صادراتی می‌شود. از همین رو در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری شده است، بازوی اطلاع‌رسانی سازمان‎‌هایی که ارتباط نزدیک‌تری با تولید و تجارت کشور، بخش خصوصی و بازارهای بین‌المللی دارند، نقشی فراتر از اطلاع‌رسانی صرف دارند.

در این راستا روابط عمومی سازمان توسعه تجارت به عنوان سازمانی کلیدی در تجارت کشور که اهدافی همچون توسعه بازارهای صادراتی، حضور پررنگ در عرصه تجارت بین‌الملل و گسترش مراودات تجاری با دنیا را دنبال می‌کند، تلاش دارد هم راستا با اهداف سازمان متبوع خود، نقش شایسته‌ای در مسیر رونق تولید و تجارت کشور ایفا کند.

واکاوی موانع تولید و تجارت، افزایش میزان تعامل با فعالان اقتصادی و انعکاس چالش‌ها به مدیران و کارشناسان مربوطه سازمان، حضور پررنگ و با برنامه در نمایشگاه‌ها و مناسبت‌های تجاری، اطلاع‌رسانی صحیح و به موقع بخشنامه‌ها و رویدادهای تجاری، انتشار آمار و ارائه تصویر واقعی از تجارت کشور، تعامل سازنده با اصحاب رسانه، تسهیل شرایط دسترسی به مدیران سازمان در راستای تولید و انتشار اخبار و گزارشات تحلیلی، استفاده از ابزارهای نوین ارتباطی، حضور مؤثر در شبکه‌های اجتماعی و سرعت عمل در انتشار محتوای مناسب، بخشی از دستور کار روابط عمومی سازمان توسعه تجارت در راستای نقش‌آفرینی مؤثر در فرایند رونق تولید، تجارت و توسعه صادرات غیرنفتی کشور است.

در این مسیر بدون شک همراهی و تعامل سازنده با فعالان عرصه خبر و همچنین روابط عمومی سایر سازمان‌ها و وزارتخانه‌های کشور، منجر به ایجاد هم افزایی و دستیابی به اهداف رشد اقتصادی در برنامه هفتم توسعه و پیشرفت کشور خواهد شد.

کد خبر 6108126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha