۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۰:۲۰

نشست پیشرفت محله با جهاد تبیین در تبلیغات اسلامی لرستان برگزار شد

نشست پیشرفت محله با جهاد تبیین در تبلیغات اسلامی لرستان برگزار شد

خرم‌آباد - نشست «پیشرفت محله با جهاد تبیین» ویژه کنشگران مسجدی و امامان محلات هدف لرستان در تبلیغات اسلامی این استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست «پیشرفت محله با جهاد تبیین» ویژه کنشگران مسجدی و امامان محلات هدف لرستان، روز پنجشنبه در سالن جلسات اداره کل تبلیغات اسلامی لرستان و با حضور حجت‌الاسلام محلاتی معاون راهبردی بنیاد هدایت برگزار شد.

حجت‌الاسلام مهدی قدرتی مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان در این نشست در سخنانی با اشاره به مسئله جهاد تبیین و پیشرفت محله توسط امامان محلات و کنشگران، اظهار کرد: ما می‌خواهیم خودمان را وصل کنیم به نقطه متعالی و واقعی و آن نقطه واقعی امامت اهل‌بیت (ع) است.

وی با بیان اینکه جمع شده‌ایم در این دوره‌ها برای همین نقطه که بگوییم آن امامتی که باید در محلات و مساجد اتفاق بیفتد آن امامت اهل‌بیت (ع) است؛ امامت نبوی و علوی و رضوی است؛ تصریح کرد: همه تلاش می‌کنیم خودمان را به آن نقطه نزدیک کنیم و دراین‌رابطه الگویی که امام معصوم و حضرت رسول داشته است بهترین الگو است که با به‌کارگیری ظرفیتی به نام مسجد هم اجرا شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با تأکید بر اینکه پیامبر گرامی اسلام همه جامعه را حول محور مسجد جمع کرد و شروع کردند به مدیریت اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و … جامعه در بستر مسجد، افزود: آن اتفاقی که باید رقم بخورد و باید به آن نزدیک شویم، الگوی امامت واقعی است که لازمه آن این است که ارزیابی کنیم اهل‌بیت (ع) برای هدایت جامعه از چه الگویی استفاده کردند.

اجرای طرح شهید اصلانی در ۱۴ مسجد منتخب لرستان

حجت‌الاسلام قدرتی با اشاره به اینکه سه عنصر برای دستیابی به این هدف نیاز است، اظهار کرد: اگر بخواهیم مدیریت اسلامی در جامعه شکل بگیرد، اولین عنصر امام است، امامی که الگویش را از حضرت رضا و حضرت رسول گرفته است.

وی با بیان اینکه دومین عنصر گروهی است که باید پای‌کار بیاید و سومین عنصر هم فضا و ابزار و امکانات است، تصریح کرد: یکی از آن ابزار خود مسجد است که محل و مقر و قرارگاهی برای انجام فعالیت‌ها است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با بیان اینکه در اجرای طرح و عملیات «پیشرفت محله با جهاد تبیین» در قالب طرح «شهید اصلانی»، ۱۴ مسجد در لرستان انتخاب شده است که در دوره‌های مربوطه شرکت دارند، تصریح کرد: این تعداد مسجد از بین بیش از ۱۵۰۰ مسجد استان انتخاب شده است تا یک کار اساسی را پایه‌ریزی کنیم.

حجت‌الاسلام قدرتی، یادآور شد: بنا است این مساجد الگو باشند و مساجدی موفق و فعال باشند، این الگو باید شکل بگیرد و این یک تمرینی است تا بتوانیم یک مدل حل مسئله را شکل دهیم و یک مسجد تراز انقلابی و اسلام ناب را داشته باشیم.

کد خبر 6108128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha