۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۲۲

در گفتگو با مهر مطرح شد؛

چگونه کلیسای کاتولیک نسبت به صنعت گردشگری روی خوش نشان داد؟

چگونه کلیسای کاتولیک نسبت به صنعت گردشگری روی خوش نشان داد؟

نویسنده کتاب «الاهیات گردشگری» می گوید این کتاب سوالاتی از این دست است که چگونه کلیسای کاتولیک نسبت به صنعت گردشگری روی خوش نشان داده است.

حمیده امیری یزدانی نویسنده کتاب الاهیات گردشگری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به کتاب «الاهیات گردشگری» گفت: سال ۹۸ بود که این کتاب را به عنوان رساله دکتری در دانشگاه ادیان و مذاهب دفاع کردم. پس از وقفه‌ای کوتاه و ویرایش و صفحه‌بندی مجدد و اصلاحات انجام شده در نهایت در سال ۱۴۰۲ در انتشارات ادیان و مذاهب وابسته به دانشگاه ادیان و مذاهب منتشر کردم.

وی ادامه داد: کتاب الاهیات گردشگری به نوعی پاسخ به یک پرسش اصلی است مبنی بر اینکه چگونه کلیسای کاتولیک نسبت به صنعت گردشگری روی خوش نشان داده و در چه بخش‌هایی احساس کرده این به مثابه یک چالش جدیدی است. در روزگار مدرن این موضوع بسیار حیاتی بوده که سفر در معنای کلاسیکش یک معنایی داشته و در بحث گردشگری این معنا متفاوت می‌شود. در قرن ۱۸ که با پدیده ای به نام صنعتی شدن گردشگری روبرو هستیم، معنای سفر به صورت کلاسیک بسیار متفاوت شد.

این نویسنده گفت: زمانی که آژانس های هواپیمایی ورود کردند و بسته های سفری مناسبی را در اختیار گردشگران قرار دادند، گردشگران در سفر به کشورهای مختلف متوجه شدند که آن خوانشی که در محل سکونت شان نسبت به دین ارائه کردند با آنچه که در سفرهای جدیدشان مشاهده می کنند، بسیار متفاوت است. به این صورت با جهان جدیدی روبرو می شدند. در همین راستا شورای اسقف دور هم جمع شدند تا در این رابطه تجدید نظری انجام دهند.

امیری یزدانی گفت: عنوان کتاب الاهیات گردشگری می خواهد نشان دهد چگونه الهیات در شکل امروزی خودش را بازخوانی می‌کند تا گردشگری به عنوان یک پدیده مدرن و امروزی، قابل فهم باشد. یعنی سفر به معنای امروزی چگونه می تواند خوانش جدیدی را به یک فرد با ایمان و دغدغه مند ارائه کند.

وی افزود: کتاب الاهیات گردشگری در چهار فصل منتشر شده که می‌توان به ادبیات و قرون موضوعی، چالش های صنعت گردشگری برای الهیات مسیحی، راهکارها و جمع بندی اشاره کرد.

کد خبر 6108161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha