۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۲۷

معاون وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خبر داد؛

پیش‌بینی یک محصول هویت بنیان برای استان‌های کشور

پیش‌بینی یک محصول هویت بنیان برای استان‌های کشور

شهرکرد-معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: برای هر استانی یک محصول هویت بنیان در زنجیره اقتصادی در نظر گرفته شده است

به گزارش خبرنگار مهر، مریم جلالی صبح پنجشنبه در دیدار با استاندار چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: توجه ویژه به صنایع دستی که هویت بومی جامعه ایرانی را شکل می‌دهد، باعث شده است که در کل بحث زنجیره ارزش به این مهم توجه ویژه داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه شهرها و روستاهای ملی و جهانی بسیار زیادی در کشور وجود دارد، افزود: مصوبه هیأت دولت مبنی بر واسپاری ارز حاصل از صادرات به خود صادرکنندگان صنایع دستی و برداشتن لزوم پیمان‌سپاری ارزی، از مشوق‌های اساسی برای آن بود که بتوانیم صادرات را به عنوان موتور محرکه رونق بازار صنایع دستی به پیش ببریم.

معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: امید است صادرکنندگان و سرمایه‌گذاران در هر نقطه‌ای که هستند به محصولات صنایع دستی که مشتری‌های مشتاق در آن سوی مرزها دارند، توجه کنند تا بتوانیم شاهد یک جهش فوق‌العاده در صنایع دستی و صادرات آن باشیم.

جلالی عنوان کرد: تولیدکنندگان و صادرکنندگان باید محصولات صنایع دستی و بازارهای فروش را احصا و اقدام به بازاریابی کنند.

وی خاطرنشان کرد: چهارمحال و بختیاری استانی با ظرفیت عظیم در تولید انواع و اقسام محصولات صنایع دستی است، بنابراین امید است بتواند از این ظرفیت در بسته‌بندی صنایع دستی و همچنین استفاده از آن‌ها برای بسته‌بندی سایر محصولات استفاده کنیم.

معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اضافه کرد: برای هر استانی یک محصول هویت بنیان در زنجیره اقتصادی در نظر گرفته شده است، همچنین وزارت کشور نیز به موازات، یک زنجیره اقتصادی را برای هر استان تعریف کرده است که با همکاری و تعامل این وزارتخانه یک زنجیره اقتصادی هویت پایه تعریف شده است.

جلالی بیان کرد: اگر در استان چهارمحال و بختیاری زنجیره اقتصادی مثل ماهیان سردابی و بادام است در کنار آن باید بتوانیم عناصر هویت‌سازی مثل نمد، گیوه، بافته‌های داری و غیر داری، دست دوزها و لباس‌ها سنتی، چوقا بافی و… را نیز مطرح کنیم.

وی تاکید کرد: برای اجرایی شدن این برنامه‌ها به گام‌های ازجمله طراحی، آموزش، تولید، بسته‌بندی، بازاریابی، تولید محتوی و ایجاد مشتری باوفا نیاز است.

معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تصریح کرد: در استانی مثل چهارمحال و بختیاری که نزدیک به ۳۰ هزار کارت صنعتگری صادر شده است باید بتوانیم یک همگرایی بین ارزش‌های اقتصادی و فرهنگی ایجاد کنیم.

کد خبر 6108188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha