۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۲۴

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

شیراز زیرساخت‌های مناسبی دارد/۱۷ سینما در فارس آماده افتتاح هستند

شیراز زیرساخت‌های مناسبی دارد/۱۷ سینما در فارس آماده افتتاح هستند

شیراز - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در تلاش هستیم خدمات فرهنگی را در مناطق مختلف توزیع کنیم گفت: شیراز زیرساخت‌های مناسبی دارد اما با این حال ۱۷ سینما در فارس آماده افتتاح هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مهدی اسماعیلی پیش از ظهر پنجشنبه در آئین افتتاح نگارخانه سرو در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: وظیفه وزارتخانه ریل‌گذاری و ایجاد زیرساخت برای توسعه فرهنگ و هنر و ادبیات در استان‌ها است واستان فارس به ویژه شیراز زیرساخت‌های فرهنگی هنری مناسبی دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: علاوه بر داشته‌های کنونی فارس خود ۱۷ سینما نیز در شهرستان‌های مختلف استان آماده افتتاح است و سالن‌های سینمای بسیاری نیز در مناطق محروم در حال بازسازی و مرمت هستند.

محمد مهدی اسماعیلی گفت: با تلاش استاندار فارس و پشتکار مدیران فرهنگی استان، اقدامات خوبی در فارس در حال انجام است و مصوبات فرهنگی خوبی نیز در دو سفر رئیس جمهور به فارس مصوب شد که نیازمند پیگیری جهت اجرا و عملیاتی شدن دارند.

اسماعیلی در خصوص نگارخانه سرو نیز گفت: با توجه به حضور هنرمندان بسیاری در استان فارس، نیاز به نگارخانه یا گالری برای نمایش آثار اهالی هنر ضروری بود و با تدبیر مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس، فضایی از این اداره که بلااستفاده اما بسیار مناسب بود جهت راه‌اندازی نگارخانه سرو جانمایی و تجهیز و امروز افتتاح شد.

شیراز زیرساخت‌های مناسبی دارد/۱۷ سینما در فارس آماده افتتاح هستند

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در این آئین گفت: نگارخانه سرو با اعتبار ۲۲ میلیارد ریال به مساحت ۱۹۰ متر با هدف پاسخگویی به نیاز اهالی هنر به ویژه هنرمندان تجسمی به یک نمایشگاه مجهز و استاندارد، در مرکز شهر و در بافت فرهنگی شیراز مجاور محور حافظیه احداث شد.

سید رسول موسوی‌نژادیان ضمن دعوت از هنرمندان جهت عرضه محصولاتشان در این نمایشگاه گفت: نگارخانه سرو با دارا بودن استانداردهای لازم و امکانات مناسب، قابلیت نمایش حدود ۱۰۰ تولید و اثر هنری را دارد.

کد خبر 6108216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha