۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۵۶

رییس سازمان نوسازی مدارس:

۳۰ هزار کلاس درس در کشور ساخته می شود

 ۳۰ هزار کلاس درس در کشور ساخته می شود

سوادکوه - رییس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور ساخت ۳۰ هزار کلاس درس را از برنامه های این سازمان در راستای اجرای برنامه هفتم توسعه در کشور بیان کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا خان‌محمدی ظهر پنجشنبه در حاشیه بازدید از برخی مدارس و فضاهای آموزشی شهرستان سوادکوه، با بیان اینکه در کل کشور تعداد ۸ هزار و ۳۰۰ طرح فضای آموزشی در حال اجراست، خاطرنشان کرد: این طرح‌ها برحسب نیاز و سرانه فضای آموزشی با رویکرد هدایت که مد نظر دولت سیزدهم بوده توزیع شده و در جایی که سرانه آموزشی پایین هست، تعداد طرح‌ها و پروژه‌هایمان بیشتر است.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور نکته قابل توجه در این طرح‌ها را مشارکت حدوداً ۵۰ درصدی خیرین مدرسه‌ساز (از اهدای زمین تا کمک در ساخت مدرسه) عنوان کرد و افزود: روند نوسازی هم سرعت بیشتری گرفته و حجم اعتبارات در حال افزایش است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه طی دو سال گذشته در دولت سیزدهم ۶ هزار ۹۰۰ پروژه و طرح با ظرفیت ۳۱ هزار کلاس درس تحویل داده شده، رقم مطلوب اعلامی در برنامه هفتم برای سازمان نوسازی مدارس را سالی حدوداً ۳۰ هزار کلاس برشمرد و ابراز امیدواری کرد تا بواسطه احکام خوبی که در برنامه هفتم با کمک دولت و مجلس در اختیار این سازمان گذاشته شد این میزان مطلوب به زودی محقق شود.

وی یکی از راهبردهای مردمی و عدالت محور دولت سیزدهم را بازدیدهای ریاست جمهوری دانست و با بیان اینکه در همه مناطق مسئولینی که تکالیفی بر عهده‌شان هست حضور پیدا می‌کنند، توضیح داد: از دو ماه قبل از حضور، بررسی‌ها و بازدیدها شروع و طرح‌هایی مصوب می‌شود.

خان محمدی با اشاره به مشکل تراکم در کلان شهرهای استان مازندران، چالش اصلی استان مازندران را سرانه مناطق شهری عنوان کرد و افزود: البته در مورد بهسازی، نوسازی و مقاوم‌سازی در مناطق روستایی نیز مشکلاتی وجود دارد.

وی رهاورد سفر دوم رئیس جمهور به مازندران را جهش ۸ برابری اعتبارات و مصوبات در حوزه آموزش و پرورش برشمرد و با بیان اینکه این مهم دو ساله پیش‌بینی شده و اعتبارات طی دو سال تخصیص می‌یابد، خاطرنشان کرد: این اعتبارات و مصوبات در حوزه‌های آموزشی، ورزش دانش‌آموزی، پرورشی و توجه به اردوگاه‌ها، کودکان استثنایی و اوتیسیم، فرهنگی و اجتماعی با رقم حدود یک هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان است.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با اشاره به استعدادهای فراوان منطقه، گفت: اگر بخواهیم منطقه یا استانی را قوی کنیم باید به مدرسه توجه کنیم و اصلی‌ترین رکن مدرسه نیز فضا و کاربرد است.

این مسئول با اشاره به مدرسه الزهرا شهر زیراب در شهرستان سوادکوه که در سیل سال ۱۳۹۸ آسیب دید، افزود: مهندسان سازمان نوسازی جزو متخصصان امر مقاوم‌سازی هستند و یکی از طرح‌های مقاوم‌سازی، همین مدرسه بوده که روند کندی داشته اما با استقرار دولت سیزدهم و تخصیص اعتبارات خوب، در هفته دولت امسال تحویل داده خواهد شد و دانش‌آموزان دختر ما که اکنون در فضای نامناسبی هستند، در یک مکان استاندارد که شما ملاحظه می‌کنید، تحصیل کرده و باعث رشد و پیشرفت خواهند شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش در رابطه با بازدید امروز از مدارس شهرستان سوادکوه گفت: چند طرح از پروژه‌های نیمه‌تمام یا نیازمند بازسازی و مقاوم‌سازی مورد بازبینی قرار گرفت و یکی از ظرفیت‌های خوب این منطقه که باید آموزش و پرورش پای کار بیاید، بحث مولدسازی است، همچون تغییر کاربری مدارسی که در بر جاده اصلی هستند، مخصوصاً هنرستان که می‌تواند محصولات خود مانند مکانیک خودرو را همانجا راه‌اندازی کنند که ظرفیت بسیار خوبی است و بنظر می‌تواند رهاورد این سفر نیز باشد.

خان‌محمدی در ادامه با بیان اینکه موضوع مولدسازی در کشور سرعت گرفته است، افزود: شهرستان سوادکوه یکی از شهرستان‌ها با ظرفیت بالا در این زمینه است و ما کمک خواهیم کرد تا به درآمد اختصاصی خودشان اعدادی را اضافه کنند.

وی با اذعان بر اینکه ما اصلاً فروش املاک یا مدرسه نداریم و هدف ما بر این است تا املاک مازاد و بلااستفاده به بالاترین ارزش خودش برسد و در مرکز این تصمیم گرفته می‌شود، افزود: طرح‌هایی در همین نقطه به آن الحاق می‌شود که به آن بسته رونق آموزش و پرورش گفته می‌شود.

این مسئول در رابطه با اردوگاه روستای سی‌پی شهرستان سوادکوه گفت: آموزش و پرورش می‌تواند از محل مولدسازی املاک مازاد خود در رابطه با این اردوگاه کاری کند و اگر نیازی باشد می‌توان آن را نیز در برنامه قرار داد.

کد خبر 6108228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha