۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۱۷

وزیر بهداشت:

درمان سرطان رایگان می شود/ سفر ۱.۲ میلیون گردشگر سلامت به ایران

درمان سرطان رایگان می شود/ سفر ۱.۲ میلیون گردشگر سلامت به ایران

بابل - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رایگان شدن درمان سرطان را از برنامه های وزارت بهداشت در کشور بیان کرد.

بهرام عین اللهی در گفت وگو با خبرنگار مهر در حاشیه بازدید از پروژه‌های دانشگاه علوم پزشکی بابل با بیان اینکه فرد سرطانی توان کار ندارد و هزینه‌های گزافی در برای درمان به خانواده آن وارد می‌شود، افزود: برنامه وزارت بهداشت در دولت سیزدهم این است که درمان سرطان در کل کشور رایگان و مراکز پیشرفته‌ای را برای درمان رایگان مردم در کل کشور راه اندازی شود.

وی ادامه داد: به زودی با اجرای پویش ملی، غربالگری بیماران سرطانی، افراد مشکوک به این بیماری، رایگان تحت مراقبت‌های درمانی قرار می‌گیرند.

وزیر بهداشت تصریح کرد: با توجه به دستگاه‌های پیشرفته‌ای که در بیمارستان پرتو درمانی بابلسر وجود دارد و همچنین ساخت بیمارستان ۲۸۰ تختخوابی در این شهرستان می‌تواند علاوه برکمک به بیماران سرطانی در حوزه گردشگری سلامت نیز نقش آفرینی بسزایی داشته باشد.

عین اللهی بیان کرد: سیاست وزارت بهداشت در دولت سیزدهم تقویت گردشگری سلامت است و در این راستا در صورت تمایل بخش خصوصی، مجوزهای لازم طبق قوانین و مقررات به فعالان ذیصلاح این بخش داده خواهد شد.

عین اللهی اذعان کرد: قوی‌ترین حوزه سلامت منطقه متعلق به جمهوری اسلامی ایران است و مردم کشورهای همسایه تمایل دارند برای درمان به کشور ما مراجعه کنند.

وزیر بهداشت از سفر یک میلیون و ۲۰۰ هزار گردشگر سلامت در سال گذشته به کشورمان خبر داد و گفت: سالانه بیش از یک میلیارد دلار ارز از طریق گردشگری سلامت وارد کشور می‌شود که به علت ظرفیت‌های بی‌نظیری این استان، مازندران می‌تواند نقش بسزایی را دراین راستا اجرا کند.

وی درپایان سخنانش از افتتاح ۱۱ پروژه در سفر دوم ریاست جمهوری به این استان خبر داد و افزود: پروژه‌های بهداشتی و درمانی خوبی در این استان در این دولت به بهره برداری رسیده است.

کد خبر 6108246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha