۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۴۹

پس از گذشت ۷ ماه؛

وعده شهرداری برای بروزرسانی پل‌های عابر پیاده مکانیزه عملی نشد

وعده شهرداری برای بروزرسانی پل‌های عابر پیاده مکانیزه عملی نشد

همدان-رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان گفت: ۷ ماه از وعده شهرداری برای بروزرسانی پل‌های عابر پیاده مکانیزه گذشت.

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه مشترک کمیسیون‌های خدمات شهری و فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان پیرامون بررسی موضوعاتی از جمله بررسی عملکرد شهرداری در خصوص طراحی و ساخت المان میدان مرکزی شهر، راه‌اندازی ایستگاه‌های قانون، تنظیم شیوه نامه جانمایی دکل‌های مخابراتی و مدیریت پل‌های عابر پیاده برگزار شد.

در این جلسه با اشاره به اهمیت میدان تاریخی شهر، گفت: در ابتدای ساخت سایت موزه مرکزی میدان امام (ره) المان سازی برای این موزه در شورا به تصویب رسید اما شهرداری این مصوبه را اجرا نکرد و منتظر نظر فرهنگ شورای فرهنگ عمومی بود.

مهدی حیدری با اشاره به طرح شهرداری در خصوص دیوارنگاره موزه میدان مرکزی همدان، افزود: با توجه به اینکه سبک معماری اسلامی مجسمه ندارد می‌توان با نقش برجسته به صورت دیوارنگاره بعد معنوی موزه را تقویت کرد که با این هنر زیبای شناختی متناسبی با این موزه داده می‌شود.

حیدری در ادامه بر تجهیز و مکانیزه کردن پل‌های عابر پیاده نیز تاکید کرد و افزود: شورای شهر برای بهینه‌سازی ایمنی پل‌های عابر پیاده مصوبه‌ای را داده است و باید از این پل‌ها به عنوان یک سرمایه به خوبی نگهداری و استفاده شود اما شاهدیم پله‌های برقی را جدا کرده و هنوز در زمینه مراحل بعدی اقدامی نشده است.

وی با بیان اینکه مکانیزه کردن پل‌های عابر پیاده ضروریست، تاکید کرد: اگر قرار است در بلوارها نرد نصب شود پل‌های عابر پیاده نیز باید مکانیزه شوند.

رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر همدان با تاکید بر اینکه کوتاهی در مکانیزه کردن پل‌های عابر پیاده پذیرفتنی نیست، یادآور شد: نصب پل عابر پیاده از حقوق عامه مردم بوده و علاوه بر اینکه از مطالبات مردم است دستگاه‌های قضائی و امنیتی نیز خواستار تحقق آن هستند بر این اساس در صورت نیاز به اصلاح بودجه برای تأمین منابع مالی آن می‌توانین این امر را انجام داد.

حیدری بر استفاده از تجربیات شهرهای موفق از جمله تهران و مشهد در مکانیزه کردن پل‌های عابر پیاده تاکید کرد و گفت: از آخرین وعده شهرداری برای اورهال پل‌های عابر پیاده مکانیزه، بیش از هفت ماه گذشته است اما به این وعده عمل نمی‌کند.

وی با بیان اینکه شهرداری می‌تواند مدیر واحدی برای پیگیری امور پل‌های عابر پیاده تعیین کند، اظهار داشت: با توجه به اینکه خزانه‌داری مرکزی برای حل مشکلات مالی راه‌اندازی شد اگر تاکنون با وجود خزانه‌داری همچنان مشکلات پابرجاست این طرح شکست خورده است.

حیدری در این خصوص اضافه کرد: صندوق خزانه‌داری مرکزی برای تأمین خواسته‌های گروه و اشخاص خاص راه اندازی نشده است که به صلاح دید آنها بودجه در اموری خاص هزینه شود.

وی با انتقاد از کم توجهی به اجرای مصوبات شورای شهر افزود: شهرداری باید از پذیرش تصمیمات دستگاه اجرایی دیگر که خارج از وظایفش است خودداری کند و قبل از انجام اینگونه تصمیمات؛ باید از شورا مصوبه اخذ کند.

حیدری همچنین با اشاره به برخورد مأموران سد معبر یا پلیس ساختمان با قانون شکنان، اظهار داشت: در برخورد با تخلفات نباید تبعیضی وجود داشته باشد در حوزه اجرای قانون وقتی اموال متخلفان ساختمانی را ضبط می‌کنید چگونه شهرداری که مرجع صدور پروانه است؛ خود اقدام به ساخت و سازهای بدون پروانه می‌کند.

وی در این خصوص اضافه کرد: متأسفانه شاهد ساخت و سازهای بدون مجوز و پروانه ساخت بویژه در فضاهای سبز هستیم! آیا این موارد نیاز به پروانه ندارد؟ چرا شهرداری که در این زمینه با متخلفین برخورد می‌کند خود باید ناقض قانون باشد؟

آموزش‌های شهروندی بخشی از وظایف شهرداری است

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه آموزش‌های شهروندی بخشی از وظایف مدیریت شهری است، گفت: شهرداری باید با ارائه آموزش ای متنوع در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، گردشگری و …. نقش مهمی در ایجاد و توسعه شهری فعال و پویا داشته و سبب تقویت روحیه نشاط و شادابی در جامعه شود.

علی اکبر نظری اضافه کرد: آنچه در وظایف ذاتی شهرداری است و باید انجام شود عملکرد و آثارش باید در شهر نیز مشهود باشد.

نظری در خصوص المان مرکزی شهر همدان نیز اظهار داشت: ساخت این المان و دیوار نگاره‌های آن باید متناسب با انقلاب و فرهنگ ایرانی اسلامی باشد.

کد خبر 6108286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha