۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۴۵

رییس کل دادگستری اردبیل:

قصوری در صدور اسناد تک برگی املاک دولتی انجام نشود

قصوری در صدور اسناد تک برگی املاک دولتی انجام نشود

اردبیل- رییس کل دادگستری استان اردبیل گفت: دستگاه قضایی با ترک فعل مدیران در عدم اقدام برای تثبیت و اخذ سند تک برگی برای املاک دولتی برخورد می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسین کثیرلو ظهر پنجشنبه در دومین جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی ملی و منابع طبیعی اردبیل اظهار کرد: یکی از مهمترین رویکردهای دستگاه قضایی استان رصد و نظارت بر عملکرد سایر دستگاه ها و نهادها در نحوه صیانت و نگهداری از اموال بیت المال است.

وی خاطرنشان کرد: در این بین یکی از مهمترین موارد مطرح بحث تثبیت و نگهداری اراضی و املاک ادارات دولتی است که این کار با اخذ سند تک برگی محقق می شود.

رییس کل دادگستری استان اردبیل بیان کرد: برخی از مسئولان و مدیران دستگاه های اجرایی اهتمام جدی در این موضوع نداشته و برای بسیاری از املاک اداره متبوع خود تاکنون سند تک برگی دریافت نکرده اند.

حجت الاسلام کثیرلو افزود: ترک فعل مدیران مصادیقی دارد که در قانون به وضوح مشخص شده و عدم اقدام برای تثبیت املاک و اخذ سند تک برگی برای زمین ها و املاک مربوط به ادارات و نهاد های دولتی از سوی مسئولان آن اداره مصداق بارز ترک فعل است که دستگاه قضایی نیز در راستای صیانت و حفاظت از بیت المال با مدیران متخلف مطابق با قانون برخورد می کند.

وی از روسا و دادستان های حوزه های قضایی نیز خواست؛ با اقدام جهادی همکاری لازم با مجموعه های اجرایی را داشته و در مواقع لزوم دستورات قضایی لازم را در امر تسریع و تسهیل اجرای قانون حدنگاری در استان داشته باشند.

کد خبر 6108336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha