۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۵۸

مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان:

موانع غیرضروری در فرآیند ثبت‌نام دانش‌آموزان رفع شوند

موانع غیرضروری در فرآیند ثبت‌نام دانش‌آموزان رفع شوند

اصفهان- مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: باید با دید مردم به مسائل و مشکلات آن‌ها نگاه کرد و موانع غیرضروری در مسیر ثبت‌نام دانش‌آموزان را از بین برد.

‌به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا ابراهیمی در گردهمایی کارشناس مسئولان و کارشناسان ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات استان، به تبیین دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی در حوزه آموزش و پرورش و همچنین ضرورت حفظ و ارتقای ارزش‌های دینی در مدارس پرداخت و با اشاره به تلاش‌های دشمنان برای القای ناکارآمدی نظام دینی، اظهار داشت: گرچه این دشمنی‌ها سابقه‌ای دیرینه دارد، اما ایران اسلامی با اتکا به تعالیم اسلام و رهبری امام خمینی (ره) توانسته است در عرصه‌های مختلف به موفقیت‌های چشمگیری دست یابد.

وی با بیان اینکه عزت و عظمت اسلام در ایران اسلامی بیش از هر زمان دیگری است، افزود: درگذشته مسلمان بودن جرم بود و شیعیان نیز در معرض ظلم و ستم قرار می‌گرفتند. اما امروز به برکت انقلاب اسلامی، اسلام در ایران به‌عنوان الگویی برای سایر مسلمانان جهان مطرح شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان با تأکید بر اهمیت حفظ و ارتقای ارزش‌های دینی در مدارس، گفت: نماز جماعت باید در تمام مدارس به طور منظم برگزار شود و در این زمینه نظارت دقیقی صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین دغدغه خانواده‌ها در این ایام ثبت‌نام دانش‌آموزان است، خاطرنشان کرد: باید با دید مردم به مسائل و مشکلات آن‌ها نگاه کرد و موانع غیرضروری در مسیر ثبت‌نام دانش‌آموزان را از بین برد.

ابراهیمی در ادامه به دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی در حوزه آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: نرخ باسوادی در سال ۱۳۵۷ حدود ۴۶ درصد بود، درحالی‌که امروزه این نرخ به بالای ۹۸ درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه رتبه‌بندی معلمان از جمله اقدامات بزرگ نظام در راستای ارتقای منزلت و معیشت فرهنگیان بوده است، افزود: هیچ نهادی در هیچ دوره‌ای کاری به سنگینی رتبه‌بندی را اجرایی نکرده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان خاطرنشان کرد: در نظر داشته باشیم در قسمت اول بیش از ۶۰ میلیون حکم صادر شد و نزدیک یک میلیون نفر رتبه‌بندی شدند که تعداد قابل‌توجهی، حدود نیمی از فرهنگیان اعتراض خود را ثبت کرده که به این موضوع رسیدگی شد و تلاش باید این باشد که رضایتمندی کامل حاصل شود.

ابراهیمی تاکید کرد: لازم است رویکرد معلم‌محور بودن بر پژوهش‌محور بودن قالب شود و هدف این است در کلاس درس، معلم خوبی داشته باشیم.

کد خبر 6108343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha