۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۵۸

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی:

۳۰ فروند کشتی جدید در راه ناوگان دریایی است

 ۳۰ فروند کشتی جدید در راه ناوگان دریایی است

بهشهر - مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: برای تقویت ناوگان حمل ونقل دریایی، ۳۰ فروند شناور به ناوگان دریایی کشور در حال پیوستن است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر صفایی ظهر پنجشنبه در بازدید از بندر امیرآباد به همراه رئیس و اعضای کمیسیون عمران مجلس گفت: بر اساس آمار عملکرد بندر امیرآباد شاهد رشد تخلیه و بارگیری کالا با کشورهای CIS هستیم و در سال گذشته حدود ۸ میلیون تن کالا در دریای خزر جابجا شده است و بر اساس آمار از رشد و توسعه خوبی برخوردار بوده ایم.

وی تصریح کرد: در سال گذشته تجارت خارجی بندر امیرآباد با کشورهای حوزه CIS از رشد ۴۶ درصدی برخوردار بوده است

صفایی با اشاره به جایگاه ویژه بندر امیرآباد در شمال کشور افزود: بندر امیرآباد به عنوان یک بندر استراتژیک در شمال کشور با توجه وسعت پسکرانه و اراضی پشتیبانی سهم قابل توجهی از مراودات کالا را به خود اختصاص داده است و به تناسب آن دیگر بنادر شمالی هم رشد خوبی در سال گذشته داشته است و امیدواریم با هدف گذاری انجام شده به ظرفیت اسمی بنادر در شمال کشور دست یابیم.

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی اظهار داشت: با حمایت دولت و همراهی بخش خصوصی در حوزه تقویت ناوگان حمل و نقل دریایی اقدامات خوبی صورت پذیرفته و امیدواریم با پیوستن ۳۰ فروند شناور به چرخه ناوگان دریایی کشور سهم قابل توجهی از کالاها را توسط ناوگان ملی حمل کنیم، همچنین از سرمایه گذاران و فعالین بخش خصوصی دعوت می‌کنیم که با ورود به این بخش و در چتر حمایت دولت و سازمان بنادر و دریانوردی از تسهیلات و حمایت‌های بخش دولتی در زمینه توسعه ناوگان دریایی استفاده کنند.

سرمایه گذاری ۶۰ هزار میلیاردی در بندر امیرآباد

معاون وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از سخنان خود به سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در بندر امیرآباد اشاره کرد و بیان داشت: از سال گذشته سرمایه گذاری‌های زیادی در بخش‌های مختلف تولیدی و خدماتی توسط بخش خصوصی به ارزش ۶۰ هزار میلیارد ریال در این بندر منتج به امضا تفاهم نامه و عقد قرارداد شد که نشان دهنده آن است با توجه به ایجاد بستر و زیر ساخت‌های مناسب و امکانات خوبی که در بندر امیرآباد مهیا شده است.

وی از انعقاد قرارداد با شرکت‌های تولید آرد، ترمینال مکانیزه غلات و مخازن روغن خوراکی خبر داد و گفت: این طرح‌ها علاوه بر افزایش توان عملیاتی بندر، زمینه اشتغال زایی خوبی را در این منطقه به وجود می‌آوردند.

کد خبر 6108344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ابراهیمی AE ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۷
      0 0
      فرصت صادرات واردات را درحوزه خزرباید ازدست ندهیم ،