۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۲۹

استاندار گیلان خبر داد؛

پیش بینی قرارگیری بیش از ۱۳۰ واحد تولیدی در چرخه دانش بنیان

پیش بینی قرارگیری بیش از ۱۳۰ واحد تولیدی در چرخه دانش بنیان

رشت - استاندار گیلان از پیش بینی قرارگیری بیش از ۱۳۰ واحد تولیدی این استان در چرخه دانش بنیان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی ظهر پنجشنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه گیلان اظهار کرد: افزایش تعداد شرکت‌های دانش بنیان گیلان در دستور کار قرار دارد و پیش بینی می‌شود تا پایان سال بیش از ۱۳۰ شرکت به مجموعه واحدهای دانش بنیان افزوده شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه دولت در احیای واحدهای راکد اهتمام ویژه دارد، گفت: سال گذشته ۲۰۷ واحد صنعتی با کسب پروانه بهره برداری در گیلان با ۷۱ هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی افزون بر ۹ هزار و ۸۰۰ نفر راه‌اندازی شد.

عباسی از افزایش ۱۹ درصدی توسعه صنعتی در گیلان خبر داد و اضافه کرد: ۵۸۲ فعال اقتصادی در اقتصاد دریا محور شناسایی و کارت بازرگانی دریافت کردند و ۸۴۱ میلیون دلار از مبدا صادرات انجام شده‌است.

وی با اشاره به رتبه چهارم گیلان در صدور مجوزهای الکترونیکی افزود: زیرساخت‌های فیبرنوری در ۵۵ شهر استان فراهم شده که تا دهه فجر امسال باید به ۱۰۰ درصد برسد.

استاندار گیلان با اشاره به شعار سال تحت عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» نسبت به تحقق این شعار در استان تاکید کرد و گفت: همه ظرفیت‌های استان باید برای تحقق این شعار به کار گرفته شود ضمن اینکه موانع سر راه جهش تولید باید برداشته شود.

عباسی به تشریح ظرفیت‌های زنجیره ارزش راهبردی گیلان در کشاورزی، گردشگری و نساجی و پوشاک پرداخت و اضافه کرد: بیش از پنج هزار و ۲۰۰ اثر تاریخی از ظرفیت‌های گردشگری استان است که باید برای جذب گردشگر مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 6108364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha