۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۳۶

معاون اقتصادی استاندار گیلان خبر داد؛

حضور موفق گیلان در نمایشگاه بین المللی «اکسپو»

حضور موفق گیلان در نمایشگاه بین المللی «اکسپو»

رشت- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان گفت: حضور گیلان در نمایشگاه بین‌المللی «اکسپو» موفق بوده و دستاوردهای مثبت و مؤثری برای این استان خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین محمدیان ظهر پنجشنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه گیلان اظهار کرد: حدود سه میلیون تن محصول کشاورزی در گیلان تولید می‌شود و بر اساس برنامه باید یک میلیون تن به این عدد افزوده شود.

به گفته وی با اضافه شدن یک میلیون تن محصول کشاورزی در گیلان، آمار صادرات این استان به یک میلیارد دلار افزایش یافته و ۱۰۰ هزار شغل ایجاد خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی گیلان با بیان اینکه نرخ مشارکت اقتصادی در گیلان بیشتر و نرخ بیکاری کمتر از میانگین کشوری است، گفت: از سال ۱۳۸۳ تا ۱۴۰۲، ۶۰۱ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی با ۲۲ پروژه در استان انجام شد که ۲۵ درصد از این مبلغ در دولت سیزدهم رقم خورد.

محمدیان با اشاره به ظرفیت‌های گیلان در حوزه‌های مختلف اقتصادی و تولید اضافه کرد: گیلان در تولید ناخالص بدون نفت حائز رتبه دوازدهم کشوری است.

وی با اشاره به حضور موفق گیلان در نمایشگاه بین‌المللی توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی (ایران اکسپو ۲۰۲۴) افزود: حضور گیلان در این نمایشگاه دستاوردهای مثبت و مؤثری برای این استان خواهد داشت.

کد خبر 6108372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha