۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۶:۱۴

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی:

مدیریت و اداره ۷۵ درصد جمعیت کشور را شوراها بر عهده دارند

مدیریت و اداره ۷۵ درصد جمعیت کشور را شوراها بر عهده دارند

قم- نماینده قم در مجلس شورای اسلامی گفت: مدیریت و اداره ۷۵ درصد جمعیت کشور را شوراها بر عهده دارند که این امر نشان از نقش مهم شوراها است.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد امیرآبادی فراهانی ظهر پنجشنبه در اختتامیه هفتاد و یکمین اجلاس مشورتی شوراهای اسلامی مراکز استان‌های کشور گفت: یکی از دلایلی که موجب شده تا نقش و جایگاه شوراها کمرنگ شود، تفسیرهای مختلفی است که از قانون اساسی در زمینه کارکرد و مأموریت‌های شوراها می‌شود.

نماینده قم در خانه ملت بیان کرد: باید نگاه‌ها به شورای اسلامی شهر تغییر کند و اختیارات این نهاد افزایش یابد.

وی با بیان اینکه مدیریت و اداره ۷۵ درصد جمعیت کشور را شوراها بر عهده دارند گفت: این امر نشان از نقش مهم شوراها است که البته در این حوزه اعتبارات لازم در اختیار شوراها و مجموعه مدیریت شهری قرار ندارد.

امیرآبادی فراهانی ادامه داد: مردم در ارتباط با شهرداری‌ها مسائل و مشکلاتی دارند که حل بخشی از آنان از سوی شوراهای اسلامی شهر و روستا صورت می‌گیرد.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برخی سخنان در زمینه مدیریت شهری عملی نیست و مانعی برای سرمایه گذاری خواهد بود و این در حالی است که شوراها و مدیریت شهری بودجه لازم برای اداره شهر را ندارد و امکان استفاده از منابع دولتی در این عرصه فراهم نیست.

امیرآبادی فراهانی تاکید کرد: امروز شوراهای اسلامی شهر و روستا نیازمند حمایت از سوی مجلس و دولت هستند.

وی ادامه داد: بسیاری از افرادی که در شوراها حضور دارند افراد متدین و متخصص هستند، هر چند که ممکن است اتفاقاتی در برخی شوراهای کشور رخ دهد که البته نباید این معدود موارد بزرگنمایی شود.

کد خبر 6108410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha