۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۵۲

سرپرست معاونت نظارت بر چاپ و نشرسازمان دارالقرآن خبر داد:

قرآن‌های بدون مجوز چاپ از نمایشگاه کتاب جمع آوری شد

قرآن‌های بدون مجوز چاپ از نمایشگاه کتاب جمع آوری شد

حمید کرمی بروجنی، سرپرست معاونت نظارت بر چاپ و نشر قرآن سازمان دارالقرآن الکریم، گفت: به منظور نظارت و ارزیابی ناشران قرآن در کشور، بازدید میدانی از قرآن ها انجام شد که ۱۴تخلف وجود داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید کرمی بروجنی، سرپرست معاونت نظارت بر چاپ و نشر قرآن سازمان دارالقرآن الکریم، گفت: به منظور نظارت و ارزیابی ناشران قرآن کریم در کشور، بازدید میدانی از قرآن‌های عرضه شده در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران انجام شد.

وی گفت: در این بازدید، ۱۴ عنوان تخلف از ۹ ناشر شامل: یک عنوان چاپ بدون مجوزهای قانونی، یک عنوان چاپ با مجوز غیر قانونی و ۱۲ عنوان چاپ که مجوز نشر و توزیع نداشتند محرز گردید که این تخلفات به عوامل اجرایی و کمیته رسیدگی به تخلفات نمایشگاه اعلام و نسبت به جمع آوری این قرآن‌ها از نمایشگاه اقدام شد.

کرمی افزود: هدف از این نظارت‌ها و حساسیت‌ها، چاپ کلام الله بدون هیچ‌گونه اشکال می‌باشد، لذا مجدداً به تمامی ناشران عزیز که در زمینه چاپ مصحف شریف فعالیت دارند تاکید می‌کنیم که اخذ مجوزات قانونی (چاپ و نشر) در این حوزه را جدی بگیرند.

وی گفت: در سال ۱۴۰۳ نظارت‌های جدی تری نسبت به قبل خواهیم داشت و نظارت میدانی از چاپخانه‌ها، صحافی‌ها و ناشران با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دستور کار این معاونت قرار خواهد داشت.

کد خبر 6108431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha