۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۷:۲۳

آیت الله اراکی:

دانش اسلامی از سوی حوزه علمیه در اختیار جامعه قرار گیرد

دانش اسلامی از سوی حوزه علمیه در اختیار جامعه قرار گیرد

قم- عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری گفت: باید تدبیری اندیشه شود تا دانش اسلامی از طریق حوزه های علمیه تولید و در اختیار جامعه قرار گیرد و رسانه ملی از متخصصان در حوزه دین و حکومت دعوت کند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محسن اراکی ظهر پنجشنبه در همایش کتاب سال حکومت اسلامی که در سالن همایش دارالشفا قم برگزار شد اظهار کرد: حاکمیت الهی در جامعه انتهای نعمت است چرا که در این شرایط منکرات برچیده می‌شود.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: جامعه‌ای برپا شده بر اساس فرمان الهی مهمترین مسأله امروز است چرا که موجب حفظ جامعه می‌شود.

عضو مجلس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز کرد: ولایت فقیه باید حرف اول و آخر را بزند و فقهی که امروز نیازمند آن هستیم بایستی در قالب حکومت اسلامی اجرا شود و به فرمان ولایت باشد.

آیت الله اراکی خاطرنشان کرد: صدا و سیما با تعبیر مقام معظم رهبری یک دانشگاه است که باید در خصوص مسائل حکومتی با کارشناسان حوزه تعامل و همکاری داشته باشد.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری گفت: باید تدبیر اندیشه شود تا دانش اسلامی از طریق حوزه‌های علمیه تولید و در اختیار جامعه قرار گیرد.

وی با انتقاد از رسانه ملی در خصوص دعوت از برخی کارشناسان گفت: علما در طول تاریخ تلاش کردند تا مردم را با اصالت معارف اسلامی آشنا کنند و نباید اجازه داد برخی مطالب خرافه از سوی رسانه ملی پخش شود.

این الله اراکی با تاکید بر همکاری رسانه ملی با حوزه‌های علمیه گفت: نباید از افرادی که تشخیص کافی در حوزه مسائل حکومتی ندارند به عنوان کارشناس به صداوسیما دعوت شود و در این راستا انتظار می‌رود رسانه ملی با حوزه علمیه در خصوص دعوت از افراد مشورت کند تا کارشناسان متخصص معرفی و مسائل دینی و حکومتی به درستی برای جامعه تبیین شود.

کد خبر 6108465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha