۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۷:۴۵

رییس جمهور:

دستور ویژه برای تکمیل زنجیره برنج در مازندران/ دست دلالان قطع شود

دستور ویژه برای تکمیل زنجیره برنج در مازندران/ دست دلالان قطع شود

قائمشهر - رییس جمهور برای تکمیل زنجیره مرتبط کاشت، داشت و برداشت محصول برنج در استان به جهاد کشاورزی و استانداران شمالی دستور ویژه داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ابراهیم رئیسی عصر پنجشنبه در نشست فعالان و حلقه‌های میانی عرصه‌های تولید و اقتصاد مردمی در روستای خرماکلا با تقدیر از فعالان اقتصادی و اهالی روستای خرما کلاً که با ایجاد گلخانه ارزش آفرینی و ایجاد اشتغال کردند، گفت: تولید، اشتغال و کار دانش بنیان از مزیت‌های اشتغال در این روستا بوده است.

وی نظام اداری و بروکراسی پیچیده و خسته کننده را از جمله دغدغه‌های تولید کننده‌ها و فعالان اقتصادی دانست و گفت: باید کمک کنیم از این نظام اقتصادی پیچیده و خسته کننده عبور کنیم.

وی با بیان اینکه اینکه مسئله برنج و زنجیره مرتبط با برنج مهم است، گفت: زنجیره برنج از کاشت، داشت و برداشت مهم است و اینکه دلال و واسطه هفت برابر تولید کننده سود می‌برد فاجعه است.

رئیس جمهور وجود پدیده دلالی را نوعی اجحاف بر تولید کننده و مصرف کننده دانست و گفت: این مساله سبب می‌شود تا مصرف کننده چندین برابر قیمت، یک کالا را تهیه کند.

حجت الاسلام رئیسی خواستار تکمیل زنجیره برنج در استان مازندران شد و گفت: باید دست دلالان را از حوزه تولید قطع کرد و نباید هفت برابر تولید کننده دلال سود کنند.

نیاز واقعی کشور به برنج مشخص شود / ‏‬ حمایت از تولید اصل است

وی خواستار برگزاری نشست و جلسه با استانداران استان‌های شمالی برای حل مسائل فراروی برنج شد و گفت: اول باید نیاز کشور به برنج و میزان تولید این محصول در کشور مشخص شود، همچنین باید نیاز واقعی به این محصول را شناسایی کرد.

حجت الاسلام رئیسی با تاکید بر اینکه اصل حمایت از تولید است، واردات بی‌رویه را خنجری بر تولید دانست و گفت: برنج کار باید به حق قانونی خود برسد.

وی با بیان اینکه برای حمایت از تولید داخلی نباید واردات داشته باشیم، گفت: واردات زمانی باید صورت بگیرد که نیاز کشور کافی نباشد.

رئیس جمهور از وزیر جهاد کشاورزی خواست تا ظرف ۱۰ روز آینده برای حل مساله فراروی کشاورزی و برنج برنامه ریزی و تصمیم گیری کنند و گفت: باید زنجیره تولید در استان‌های شمالی تکمیل شود.

حجت الاسلام رئیسی با بیان اینکه دولت باید زمینه مشارکت مردم و عمومی را فراهم کند، گفت: مهم این است که مسئله را حل کنیم و با درد مردم آشنا شویم.

رئیس جمهور موزه دفاع مقدس را در ترویج و نشر ارزش‌های مقاومت و ایستادگی مؤثر دانست، گفت: همچنین باید بازاری برای صنایع دستی تولیدی بانوان ایجاد کرد و علاوه بر این پارک‌های علم و فناوری هم باید مورد توجه قرار گیرند.

رئیس جمهور همچنین بر حل مشکل صندوق‌های قرض الحسنه تاکید کرد.

کد خبر 6108470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • AE ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۷
      0 0
      تولید برنج در ایران ..بجهت کوچک شدن مزارع اقتصادی نیست..و باید با تشکیل تعاونی های محلی ..و مدیریت یکپارچه زمین..احیا شود..والا این اندک نیز نابود میشود