۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۹:۳۱

استاندار ایلام:

۳۶۰ میلیارد تومان اعتبار اربعین به شهرداری های ایلام پرداخت شد

۳۶۰ میلیارد تومان اعتبار اربعین به شهرداری های ایلام پرداخت شد

ایلام-استاندار ایلام گفت: ۳۶۰ میلیارد تومان اعتبار اربعین به شهرداری های ایلام پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بهرام نیا عصر پنجشنبه در همایش روز شوراها در ایلام اظهار کرد: اعتبارات ارزش افزوده در سال ۱۴۰۱ معادل ۱۱۵ میلیارد تومان بود که در سال ۱۴۰۲ به ۲۳۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

وی بیان کرد: اعتبارات اربعین مربوط به شهرداری‌ها که در سال ۱۴۰۱ معادل ۳۵ میلیارد تومان بود در سال ۱۴۰۲ به ۳۶۰ میلیارد تومان و بیش از هزار درصد ارتقا یافت.

استاندار ایلام افزود: کل اعتبارات عمرانی شهرداری‌های استان ایلام ۳۵۰ درصد افزایش یافت به گونه‌ای که این اعتبارات در سال ۱۴۰۱ معادل ۳۲۰ میلیارد تومان بود که در سال ۱۴۰۲ به ۱,۱۰۰ میلیارد تومان ارتقا پیدا کرد.

وی تصریح کرد: اعتبارات حوزه دهیاری‌ها در سال ۱۴۰۱ معادل ۱۰۹ میلیارد تومان بود که در سال ۱۴۰۲ به ۱۶۱ میلیارد تومان ارتقا یافت و برای اولین بار نیز از محل اعتبارات اربعین مبلغ ۹ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ به دهیاری‌ها اختصاص داده شد که بخش عمده‌ای از آن از محل ارزش افزوده و انتقال پرونده مالیاتی نفت و گاز غرب به استان بود.

بهرام نیا اظهار کرد: یکی از افتخارات دولت سیزدهم تکمیل جاده ایلام - مهران بود به نحوی که طی ۱۵ ساعته این مسیر در اربعین‌های گذشته به یک ساعت عادی کاهش یافته است و این جز با کار جهادی و تأمین اعتبار به موقع، میسر نبود.

وی گفت: در حوزه آب‌رسانی که دغدغه بسیاری از شوراهای روستایی است، در این دولت در قالب نهضت آب‌رسانی و با همکاری بسیج سازندگی، ۱۲۸ روستا با اعتبار ۵۰۸ میلیارد تومان در حال آب‌رسانی است که ۷۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و همچنین ۲۱۰ روستای دیگر نیز در قالب این طرح با اعتبار هزار میلیارد تومانی پیش‌بینی شده است.

استاندار ایلام ادامه داد: ۴۸ دستگاه ماشین‌آلات سنگین به شهرداری‌های استان اهدا شده است. دولت سیزدهم دولتی مسئله محور و مردمی است و هرگز از موضوعی رد نمی‌شود مگر اینکه آن را حل کرده و گره آن را باز کند.

کد خبر 6108555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha