۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۹:۴۸

با حضور رییس جمهور؛

۸۷۴ تخت بیمارستانی در مازندران افتتاح شد

 ۸۷۴ تخت بیمارستانی در مازندران افتتاح شد

قائمشهر - ۸۷۴ تخت بیمارستانی همزمان با سفر رییس جمهور به مازندران به صورت ویدئوکنفرانسی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در ادامه برنامه‌های سفر دولت مردمی به استان مازندران شامگاه پنجشنبه ضمن افتتاح ساختمان جدید مرکز آموزشی، درمانی و پژوهشی رازی شهرستان قائم شهر، ۵۷۴ تخت بیمارستانی جدید را در استان به صورت همزمان و از طریق ویدئوکنفرانس افتتاح کرد.

ساختمان جدید بیمارستان رازی قائمشهر از جمله طرح‌های نیمه تمام استان مازندران بود که پس از ۱۸ سال وقفه، با اهتمام دولت مردمی و با اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیارد تومان در فضایی به مساحت ۲۴ هزار متر مربع در ۶ طبقه و با همه امکانات تخصصی از جمله ۱۰ اتاق عمل تکمیل و تجهیز شد و با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید.

رئیس جمهور در حاشیه افتتاح ساختمان جدید بیمارستان رازی از بخش‌های مختلف این بیمارستان بازدید و از برخی بیماران بستری در آن نیز عیادت کرد.

بیمارستان تخصصی و فوق‌تخصصی اطفال شمال کشور، مرکز جامع دیالیز و دانشکده دندانپزشکی بابل از جمله طرح‌های بهداشتی و درمانی استان مازندران بود که همزمان با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری رسیدند.

بیمارستان رازی قائم شهر یکی ازبیمارستان های قدیمی مازندران است که در دوره پهلوی اول دراین شهر ساخته شده ولی به دلیل قدمت زیاد، شرایط خوبی برای ارائه خدمات مناسب به بیماران این شهرستان و شهرستان‌های همجوار نداشت.

عملیات اجرایی ساخت بیمارستان رازی قائم شهر که تنها بیمارستان دولتی در این شهر است با مصوبه هیأت دولت وقت در سال ۱۳۸۷ آغاز شد و به دلیل بی توجهی‌های دولت‌های گذشته سال‌ها متوقف مانده بود.

با روی کار آمدن دولت سیزدهم و با تأمین منابع اعتباری مناسب، روند ساخت این بیمارستان جهش خوبی گرفت و نهایتاً با هماهنگی لازم بین دانشگاه علوم پزشکی مازندران و وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی این بیمارستان در سال ۱۴۰۲ تکمیل و آماده بهره برداری شد.

همزمان با سرعت گرفتن ساخت بیمارستان در دوسال گذشته، امکانات و تجهیزات پزشکی و درمانی موردنیاز هم به تدریج خریداری و تأمین و وارد بیمارستان شد تا هرچه زودتر این مرکز درمانی افتتاح شود.

بیمارستان ۳۰۰ تخت خوابی رازی قائم شهر با ارائه خدمات پزشکی ودرمانی سایر رشته‌های تخصصی و فوق تخصصی در واقع هدیه دولت به مردم قائم شهر و شهرستان‌های همجوار است که برای ساخت و تجهیز آن هزار میلیارد تومان اعتبار دولتی هزینه شده است.

کد خبر 6108560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha