۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۱:۳۱

استاندار کردستان:

رییس جمهور برای چهارمین بار به کردستان سفر می‌کنند

رییس جمهور برای چهارمین بار به کردستان سفر می‌کنند

سنندج_استاندارکردستان گفت: امسال رییس جمهور سفر چهارم را به کردستان خواهند داشت و چهل همت پروژه در این سفر بهره برداری می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل زارعی‌کوشا عصر پنج شنبه در جمع اعضای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در کردستان اظهار کرد: این شورا در استان مجموعه‌ای انقلابی است و اعضای آن دارای افرادی دغدغه‌مند، بدون توقع و دلسوز مردم و نظام است.

وی با بیان اینکه نوع نگاه دولت به کردستان به گونه‌ای است که زمینه خدمت را فراهم می‌کند، افزود: این نگاه ویژه دولت سیزدهم فرصت‌هایی ایجاد کرده که کردستان را به توسعه سوق می‌دهد.

استاندار کردستان با بیان اینکه در کردستان کار بر زمین مانده زیاد است، بیان کرد: کردستان در برخی شاخص‌ها جایگاه خوبی در کشور دارد.

کاهش نرخ بیکاری در کردستان طی سال گذشته

اذعان کرد: کردستان جزو چند استانی است که نرخ بیکاری آن کاش یافته و نرخ بیکاری استان در سال گذشته بالای ۱۰ درصد بود اما براساس شورای عالی اشتغال و بانک مرکزی، کردستان جزو استان‌هایی بود که کاهش محسوس نرخ بیکاری داشته است.

زارعی کوشا عنوان کرد: کردستان در سال ۹۹ سال پایانی دولت قبل براساس اعلام مرکز آمار در زمینه نرخ بیکاری ۱۴ درصد و سال ۱۴۰۲ این رقم به ۱۰.۸ درصد رسیده است.

وی تصریح کرد: کردستان در سال گذشته براساس اعلام مرکز آمار در تابستان عدد ۸.۸ را برای اول بار تجربه کرده است و در پاییز با ۴.۱ کاهش بیکاری داشتیم و در فصل زمستان ۶.۲ درصد کاهش بیکاری را تجربه کرده است.

زارعی کوشا با بیان اینکه گرچه هنوز مشکلات وجود دارد اما روند کاهش نرخ بیکاری در استان به لطف پروردگار و تلاش مسؤولان به ثمر نشسته است.

گردشگری از ارکان توسعه کردستان است

استاندار کردستان اضافه کرد: گردشگری از ارکان توسعه استان است و سال قبل بالای چهار میلیون گردشگر داشتیم و در دو ماه اخیر بیش از یک و نیم میلیون گردشگر داشتیم.

وی بیان کرد: حضور گردشگر در استان بیانگر آن است که کردستان دارای امنیت است و می‌بینیم گردشگران از استان‌های مختلف کشور به این استان و روستاهای آن از جمله پالنگان سفر می‌کنند و این دستاورد دولت سیزدهم در سفر به استان بوده است.

زارعی کوشا یادآور شد: اربعین زمینه معرفی برادری و وحدت و ارادت مردم کردستان به ویژه در نقاط مرزی مریوان به امام حسین و اهل بیت را بیش از پیش به سایر نقاط کشور معرفی کرده است.

وی خاطرنشان کرد: اربعین باعث شد که در سال ۹۹ کردستان که بدترین شرایط راه‌ها را داشته امسال دارای جاده‌های مناسبت تری داشته باشد و به برکت اربعین، نقاط حادثه خیز استان برطرف شد.

۱۲ همت پول برای اتمام کارهای باقیمانده دولت قبل نیاز است

زارعی کوشا با بیان اینکه امروز ۱۲ همت پول نیاز است تا کارهای باقیمانده دولت‌های قبلی به اتمام برسد.

وی اذعان کرد: امسال رئیس جمهور سفر چهارم را به کردستان خواهند داشت و در حال برنامه ریزی هستیم تا چهل همت پروژه در این سفر بهره برداری شود.

وی همچنین به نگاه مقام معظم رهبری به مردم کردستان اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری مردم کردستان را جزو وفادارترین و صادق‌ترین مردم کشور می‌دانند بنابراین شایسته خدمت هستند.

کد خبر 6108573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha