۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۲:۱۸

رئیس هیئت مدیره صندوق پژوهش و فناوری البرز مطرح کرد؛

عدم توانایی در تجاری سازی بزرگترین مشکل شرکت‌های دانش بنیان

عدم توانایی در تجاری سازی بزرگترین مشکل شرکت‌های دانش بنیان

کرج- رئیس هیئت مدیره صندوق پژوهش و فناوری استان البرز گفت: بزرگترین مشکلی که در شرکت‌های دانش بنیان و فناور مشاهده می‌شود، عدم توانایی در تجاری سازی است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علیزاده عصر پنج شنبه در نشست هم اندیشی با اساتید دانشگاه‌ها و فعالان زیست بوم نوآوری، شرکت‌های دانش بنیان، فناور و خلاق و نخبگان اقتصادی البرز که با حضور معاون حقوقی رئیس جمهور در پارک علم و فناوری این استان برگزار شد، گفت: صندوق پژوهش و فناوری استان البرز جزو آخرین صندوق‌هایی بود که حدود دو سال پیش در کشور راه اندازی شد.

وی ادامه داد: سرمایه اولیه اختصاص یافته به این صندوق حدود ۱۰ میلیارد تومان بود که پس از ۶ ماه به ۳۰ میلیارد تومان و اکنون سرمایه سهامداران به ۱۰۵ میلیارد تومان رسیده است و تا ۱۵ خرداد ماه حجم سرمایه گذاری به ۴۰۰ میلیارد تومان افزایش خواهد یافت. در کل کشور شاید دو سه مورد داریم که صندوق پژوهش و فناوری در دل پارک علم و فناوری قرار گرفته باشد که البرز یکی از آنهاست.

رئیس هیئت مدیره صندوق پژوهش و فناوری استان البرز این موضوع را نماد اصلی همکاری بخش خصوصی با ارگان‌های حاکمیتی دانست و از صدور حدود یک هزار میلیارد و ۵۰۰ میلیارد تومان ضمانت نامه در جهت حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، فناور و استارتاپی خبر داد و تصریح کرد: بزرگترین مشکلی که در شرکت‌های دانش بنیان و فناور مشاهده می‌شود، عدم توانایی در تجاری سازی است.

علیزاده با اشاره به اینکه در این زمینه با تجربیات موجود از این شرکت‌ها مراقبت می‌کنیم، مطرح کرد: چهار پژوهشکده در این مجموعه وجود دارد که پژوهشکده گیاهان دارویی در رأس آنها قرار دارد اما در رشد و توسعه و عرضه محصولات خود در بازار با مشکل مواجه بود که در این راستا شرکت مشترکی بین صندوق و جهاد دانشگاهی البرز به نسبت ۶۰ درصد صندوق و ۴۰ درصد جهاد دانشگاهی تشکیل شد.

رئیس هیئت مدیره صندوق پژوهش و فناوری استان البرز با بیان اینکه از این طریق این شرکت ۱۰ میلیارد تومان برای تجهیز خط تولید مجموعه مذکور هزینه کردیم و برای بازاریابی محصولات آن در خارج از کشور تلاش می‌کنیم. اگر وجب به وجب این مملکت طلا و نقره باشد اما نیروهای خود را برای شکوفایی اقتصاد تربیت نکنیم، هیچ کاری نمی‌توانیم انجام دهیم.

کد خبر 6108637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha