۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۲:۴۵

استاندار البرز مطرح کرد؛ 

افزایش تعداد شرکت‌های دانش بنیان البرز به حدود ۴۷۰ مورد

افزایش تعداد شرکت‌های دانش بنیان البرز به حدود ۴۷۰ مورد

کرج- استاندار البرز گفت: در حوزه شرکت‌های دانش بنیان وضعیت خوبی داریم و در شاخص‌های مختلف رتبه چهار را به خود اختصاص داده ایم و تعداد این شرکت‌ها از ۲۵۶ به حدود ۴۷۰ مورد رسیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی عبداللهی شامگاه پنج شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه البرز که در پارک علم و فناوری این استان برگزار شد، با اشاره به راه اندازی چند ایستگاه از قطار شهری کرج به طول حدود ۶ کیلومتر گفت: حفاری، ریل گذاری و تأسیسات هر کیلومتر مترو بالغ بر یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد.

استاندار البرز با اشاره به اینکه هفت کیلومتر دیگر نیز افتتاح خواهد شد، عنوان کرد: تمام تلاش خود را بکار گرفته‌ایم تا به زودی ایستگاه متروی شهید سلطانی را راه اندازی و آن را به خط ۵ متروی تهران متصل کنیم. به شدت در این حوزه در حال فعالیت هستیم و قرارداد روی زمین مانده و مشکلات متعدد پیمانکاری را برطرف کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه اختلاف نظری در محل دپو یا محل توقف قطارها داریم که درصدد هستیم آن را درون مجموعه خود حل کنیم که از معاون حقوقی رئیس جمهور درخواست شد به موضوع ورود کند، خاطرنشان کرد: در حوزه اتباع برای نخستین بار سازمان اتباع خارجی در دولت و وزارت کشور شکل گرفته و برنامه مرتب و منسجمی برای ساماندهی آنها داریم.

عبداللهی از جمع آوری حدود ۴۸ هزار اتباع و طرد بیش از ۳۰ هزار نفر از اتباع خبر داد و با اشاره به تداوم این طرح اظهار کرد: همه استان‌ها از جمله البرز موظف هستند اطلس وضعیت اتباع را به تصویب سازمان اتباع کشور برسانند که در روز دوشنبه سه استان این اقدام را انجام دادند و ما نیز در جلسات آتی اطلس وضعیت اتباع و چشم انداز آن را تصویب می‌کنیم.

استاندار البرز گفت: در حوزه شرکت‌های دانش بنیان وضعیت خوبی داریم و در شاخص‌های مختلف رتبه چهار را به خود اختصاص داده‌ایم و تعداد این شرکت‌ها از ۲۵۶ به حدود ۴۷۰ مورد رسیده است. در خصوص شرکت‌های دانش بنیان و کارخانه‌های نوآور و موضوعات مرتبط نیز اتفاقات خوبی افتاده و درصدد هستیم رتبه سوم کشور را کسب کنیم.

کد خبر 6108659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha