۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۸:۴۳

مشاور وزیر آموزش و پرورش:

روزانه ۸ مدرسه با مشارکت خیران در کشور ساخته می‌شود

روزانه ۸ مدرسه با مشارکت خیران در کشور ساخته می‌شود

کرمانشاه- مشاور وزیر آموزش و پرورش و دبیر قرارگاه عدالت تربیتی گفت: در دولت سیزدهم میانگین روزانه هشت مدرسه با مشارکت خیران در کشور ساخته می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، ضرغام پرنیان شامگاه پنجشنبه در بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان کرمانشاه که با حضور جمع کثیری از خیرین مدرسه ساز در تالار دانشگاه صنعتی شهر کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: امروز خیرین مدرسه ساز ۲ برابر ادوار گذشته در ساخت پروژه‌های آموزشی مشارکت دارند.

وی افزود: این خیرین علاوه بر مقوله مدرسه سازی، در بحث مدرسه یاری هم مشارکت فعال داشته و نیازهای مدارس را در طول سال تأمین می‌کنند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش و دبیر قرارگاه عدالت تربیتی با قدردانی از اقدامات و نگاه معنوی خیرین مدرسه ساز، گفت: در این دولت به‌طور میانگین روزانه هشت مدرسه با مشارکت خیرین در کشور ساخته می‌شود که یک رکورد محسوب می‌شود.

پرنیان خیرین مدرسه ساز را پیشران ایران قوی دانست و گفت: مشارکت خیرین در نهضت مدرسه سازی حدود ۱۱۰ هزار میلیارد ریال تعهد بوده است که نسبت به گذشته افزایش ۳۰۰ درصدی را نشان می‌دهد.

وی با تاکید بر جامعه عمل پوشاندن به عدالت تربیتی مورد نظر مقام معظم رهبری، خاطرنشان کرد: در سال جدید تلاش برای جهش ۱۰۰ درصدی با فرصت سازی مشارکت همگانی در مقوله مدرسه سازی مورد خصوصاً استفاده از ظرفیت خیرین ایرانی خارج از کشور مورد توجه قرار گرفته است.

پرنیان به ارائه گزارش عملکرد حوزه مدرسه سازی در کشور طی سال گذشته پرداخت و ادامه داد: تعداد ۲ هزار و ۹۷۰ پروژه آموزشی در قالب ۱۳ هزار و ۳۲۷ کلاس درس طی سال گذشته به بهره‌برداری رسید.

به گفته وی، از این تعداد ۳۴۴ پروژه معادل ۱۱ درصد با هزینه صددرصدی خیرین و یک هزار و ۴۶۷ پروژه معادل ۴۶ درصد به‌صورت مشارکت خیرین مدرسه ساز و دولت احداث و به بهره برداری رسید.

پرنیان تصریح کرد: از مجموع پروژه‌های آموزشی سال گذشته کشور ۶۵ درصد آن در روستاها یا حاشیه شهرها احداث و تجهیز شده است که نشان از اهمیت و تحقق مقوله عدالت آموزشی برابر برای همگان دارد.

هزینه‌کرد ۳۲۰۰ میلیارد ریالی خَیرین مدرسه ساز در کرمانشاه از زمان زلزله تاکنون

مشاور وزیر آموزش و پرورش و دبیر قرارگاه عدالت تربیتی با اشاره به آمار استانی پروژه‌های آموزشی خَیر ساز در کرمانشاه، گفت: از سال ۱۳۹۶ تاکنون بیش از ۵۲۰ پروژه با مشارکت حدود سه هزار و ۲۰۰ میلیارد ریالی خیرین در این استان بازسازی و احداث شده است.

وی به تلاش برای استانداردسازی سامانه‌های گرمایشی همه مدارس کشور تا پایان دولت سیزدهم در طرح شهید عرب اشاره کرد افزود: در این طرح سیستم گرمایشی حدود ۱۰ هزار کلاس درس استانداردسازی خواهد شد.

پرنیان افزود: از ابتدای اجرای این طرح در سال ۱۳۹۲ تاکنون، سیستم‌های گرمایشی مدارس استان کرمانشاه به تعداد ۲ هزار و ۱۶۲ مدرسه شامل ۶ هزار و ۴۵۱ کلاس درس و با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال استانداردسازی شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح شهید عجمیان، بیان کرد: در این طرح حدود ۷۰ هزار کلاس درس با مشارکت بیش از ۱۵ هزار گروه جهادی بهسازی و شاداب‌سازی می‌شود که سهم استان کرمانشاه از اجرای این طرح در گام اول یک هزار و ۵۰۰ کلاس درس بود.

پرنیان با بیان اینکه امسال اولین سال شروع برنامه هفتم توسعه است، ادامه داد: از مدیر کل نوسازی کرمانشاه انتظار می‌رود در جهت اجرایی کردن احکام حیاتی و مهم این برنامه توجه داشته و در این راستا گام بردارد.

به گفته وی، استان باید به طراحی و ساخت ۲۰۰ مدرسه هویت ساز با رویکرد هویت بخشی و توجه به معماری ایرانی و اسلامی، عدالت آموزشی، تربیت تمام ساحتی و… با حداقل ظرفیت یک هزار دانش آموز در همه مقاطع تحصیلی در طول برنامه توسعه هفتم توجه کرده و آن را اجرا کند.

کد خبر 6108727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha