۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۸:۴۴

استاندار کرمانشاه:

بودجه ساخت پروژه‌های آموزشی کرمانشاه ۳ برابر شده است

بودجه ساخت پروژه‌های آموزشی کرمانشاه ۳ برابر شده است

کرمانشاه- استاندار کرمانشاه گفت: بودجه ساخت پروژه‌های آموزشی این استان طی سال ۱۴۰۲ نسبت به قبل سه برابر شده بود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدطیب صحرایی شامگاه پنجشنبه در بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه ساز که در تالار دانشگاه صنعتی کرمانشاه با حضور مشاور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار کرد: باید برای آموزش و تربیت فرزندان این آب و خاک سرمایه گذاری کنیم.

وی با اشاره به اینکه استانداری و خیرین مدرسه ساز دغدغه مشترکی دارند، افزود: استانداری کرمانشاه در کنار همه وظایف ذاتی، خود را مکلف به سرمایه‌گذاری برای نسل آینده این استان می‌داند.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: پیشرفت و آبادانی فردای این استان در گرو سرمایه گذاری در مقوله آموزش و تربیت دانش آموزان نسل امروز است که خیرین مدرسه ساز به‌خوبی این مهم را درک کرده‌اند.

صحرایی از سه برابر شدن بودجه‌های مرتبط با مدرسه سازی و ایجاد فضای آموزشی طی سال گذشته در این استان خبر داد و گفت: پروژه‌های مدرسه سازی خوبی در شهرستان‌های این استان در حال ساخت است.

وی با اشاره به نیمه‌کاره رها بودن یک پروژه ۳۶۰ خوابگاهی دانشگاه فرهنگیان کرمانشاه، افزود: این پروژه با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی به مدت سه سال متوقف بود که با همراهی دستگاه‌های مرتبط تکمیل آن در دستور کار قرار گرفت.

صحرایی با تاکید بر اینکه ظرف ۲ ماه آینده این خوابگاه تکمیل و با تجهیزات مناسب در اختیار دانشجویان دانشگاه فرهنگیان کرمانشاه قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: ۱۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و ۱۵۰ میلیارد ریال دیگر با قول مساعد وزیر آموزش و پرورش برای تکمیل و تجهیز این پروژه اختصاص یافت.

وی با اشاره به توافقات استانداری کرمانشاه با وزیر آموزش و پرورش در خصوص مکمل‌های مدرسه سازی، بیان کرد: کرمانشاه ظرفیت داشتن یک اردوگاه بین‌المللی دانش آموزی را دارد تا در کنار مباحث آموزشی کتب درسی، بحث توانمندسازی دانش آموزان نیز پیگیری شود.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: تأمین بخشی از اعتبار ساخت این اردوگاه از طریق مولدسازی و بخشی نیز از اعتبارات استانی خواهد بود.

صحرایی با بیان اینکه وارث یک وضعیت از اقدامات مسئولان این استان در گذشته هستیم، گفت: باید به خوبی شرایط حال حاضر را بشناسیم و برای تغییر آن در جهت بهتر شدن با برنامه‌ریزی منسجم و مدون تلاش کنیم.

کد خبر 6108728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha