۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۹:۳۹

رحیمی عنوان کرد؛

طب ایرانی می تواند مکمل پزشکی نوین باشد

طب ایرانی می تواند مکمل پزشکی نوین باشد

رییس دانشکده طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی تهران، از طب ایرانی به عنوان مکمل طب نوین نام برد.

به گزارش خبرگزاری مهر، روجا رحیمی، با بیان اینکه طب ایرانی میراث گرانبها از تاریخ و تمدن پرفروغ ایران است که نقشی محوری در حفظ و ارتقای سلامت مردم این سرزمین ایفا کرده است، گفت: این طب که با نگاهی جامع و همه جانبه به انسان، بر حفظ تعادل و توازن در ارکان بدن و پیشگیری از بیماری‌ها تأکید دارد، می‌تواند مکمل ارزشمندی برای طب نوین باشد.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری اولین کنگره طب ایرانی، افزود: اولین کنگره ملی طب ایرانی فرصت مغتنمی است تا دانشجویان، دانش آموختگان و شاغلین حوزه سلامت با رویکرد طب ایرانی در مدیریت و درمان بیماری‌ها و آموزش‌ها و پژوهش‌های مرتبط با این مکتب غنی طبی آشنا شوند و فضایی را مهیا سازد تا با تبادل افکار بین محققین و صاحبنظران حاضر، همگرایی و هم افزایی بین حیطه‌های مختلف دانش پزشکی ایجاد گردد.

رحیمی ادامه داد: از ویژگی‌های منحصر به فرد این کنگره می‌توان به توجه ویژه آن به تلفیق دانش طب ایرانی و طب نوین و پرداختن به نقش تکنولوژی‌های نوین و هوش مصنوعی در آموزش، پژوهش و درمان در حیطه طب سنتی اشاره نمود. همچنین در این کنگره تلاش شده تا سخنرانی‌ها و کارگاه‌های آموزشی قابل استفاده و مفید برای گروه‌های هدف مختلف از جمله داروسازان در نظر گرفته شود. به صورت ویژه می‌توان به پنل مفردات و داروسازی سنتی و کارگاه‌های مرتبط با کاربرد فرآورده‌های طبیعی و سنتی در درمان بیماری‌ها اشاره نمود.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: با معرفی طب ایرانی به مردم و جامعه پزشکی، می‌توانیم از این گنجینه ارزشمند برای ارتقای سطح سلامت جامعه و حفظ هویت ملی خود بهره ببریم.

اولین کنگره طب ایرانی، از ۹ الی ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ در تهران برگزار خواهد شد.

کد خبر 6108737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha