۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۵۷

رییس شورای اسلامی شهر زنجان:

قوانین شوراها نیازمند بازنگری است

قوانین شوراها نیازمند بازنگری است

زنجان-رییس شورای اسلامی شهر زنجان با تاکید بر اینکه نیازمند بازنگری قوانین شوراها هستیم،گفت: ماهیت شوراها بیشتر مطالبه امور روزمره زندگی مردم است که با رفتار یک نماینده مجلس تفاوت دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مجید ناصحی مقدم گفت: بخش عمده‌ای از جمعیت کشور در شهرهای بزرگ متمرکز هستند و نوعاً مشکلات مشترکی دارند، درنتیجه راه حل‌ها نیز مشترک است.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه شوراها از ۲۵ سال پیش چندین مسأله اساسی داشتند که همچنان برقرار است، عنوان کرد: شوراها با تأخیر ۲۰ ساله به وجود آمدند و در نتیجه بخشی از وظایف آن‌ها را سایر دستگاه‌ها متولی شدند.

وی با تأکید بر اینکه همچنان این حیطه مسئولیتی به شوراها بازنگشته است، خاطرنشان کرد: ماهیت شوراها بیش‌تر مطالبه امور زندگی روزمره و بهبود وضعیت زندگی مردم است که با رفتار یک نماینده مجلس تفاوت بسیاری دارد.

ناصحی مقدم با بیان اینکه برخی از رفتارهای احزاب سیاسی در شوراهای شهر رسوخ می‌کند، تصریح کرد: نمایندگان مردم وابستگی فکری به احزاب سیاسی دارند ولی این وابستگی در کارکرد شوراها نباید دخیل شود.

وی با اشاره به اینکه شوراها مصداق دموکراسی و مردم سالاری کسوت‌گرا هستند، یادآور شد: معضلات هر شهری در قالب شورا بر اساس هم فکری اعضای شورا حل خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با تأکید بر اینکه با هم‌افزایی همه اعضا باید به راهکار اداره بهتر شهرها برسیم، گفت: شهرهای کشور بزرگ شده و مشکلاتشان چند برابر شده است، درنتیجه نیازمند بازنگری قوانین شوراها هستیم.

وی با اشاره به اینکه امروز شهرداری‌ها اقدامات بزرگی انجام می‌دهند که باید متناسب این اقدامات در شوراها ساختارسازی شود، مطرح کرد: برای تحقق این هدف باید مدیریت یکپارچه محقق شده، کارکرد شوراها عملیاتی‌تر شده و دستگاه‌ها تولی‌گری برخی امور را به شوراها پس دهند.

ناصحی مقدم با بیان اینکه یکی از دلایل موفقیت شهر قم تثبیت مدیریت شهری است، اظهار کرد: شهر قم یکی از نادرترین شهرهایی است که مدیریت آن بیش از ۱۰ سال تثبیت داشته و این از هوشمندی شورای شهر قم است.

وی با اشاره به اینکه تثبیت شهردار در یک دوره موجب انسجام سازمان شهری شده است، مطرح کرد: در زیرساخت‌های شهری قم تفاوت فاحشی را با دوره‌های گذشته شاهد هستیم و مهم‌ترین دلیل آن نیز تثبیت مدیریت شهری است.

کد خبر 6108846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha