۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۱۶

توسط انتشارات اندیشه مولانا؛

ترجمه کتاب غزه در نمایشگاه کتاب عرضه شد

ترجمه کتاب غزه در نمایشگاه کتاب عرضه شد

«کتاب غزه» نوشته عاطف ابوسیف با ترجمه سمانه کدخدایی‌مرغزار توسط اندیشه مولانا منتشر در سی و پنجمین نمایشگاه کتاب عرضه شد.

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب غزه از مجموعه یک شهر در داستان‌های کوتاه نوشته عاطف ابوسیف به تازگی با ترجمه سمانه کدخدایی‌مرغزار توسط اندیشه مولانا در سی و پنجمین نمایشگاه کتاب عرضه شده است.

این کتاب مجموعه‌ای از یک کتاب بوده که توسط انتشارات «کما پرس» در لندن منتشر شده است. این انتشارات در دوران همه گیری ویروس کرونا تصمیم گرفت داستان‌های کوتاه شهرهای مختلف جهان را جمع آوری کند. پس از جمع آوری داستان ها، به صورت مستقل توسط هر سردبیر ویراستاری شد. هدف شان این بود تا مردم در دوران همه گیری بتوانند از راه دور با فرهنگ و حال و هوای شهرهای یکدیگر آشنا شوند.

مجموعه داستان غزه یکی از عناوین مجموعه داستان‌های یک شهر انتشارات کماپرس است. پدیدآورندگان این مجموعه، پیش گفتار، سفری در جهت مخالف، شنل دریا، چراغ قرمزها، گل سفیدی برای داوود، شماره‌های مرده، غزه در قربانگاه، دو مرد، تو و من و ابوجابر به جنگل بر می‌گردد از بخش‌های مختلف این کتاب به شمار می‌رود. این کتاب در سال ۲۰۲۲ جایزه پن انگلیس را دریافت کرد.

در فرازی از این کتاب می خوانیم؛

حسام نرسیده خوابش برد. روی درازی گذرانده و حسابی خسته بود؛ ولی لبخندی به لب داشت. چیزی در خواب می دید. یعنی هنوز داوود در خواب دنبالش بود؟ تو نه پسرک، تو دیگر پیش منی و دیگر هرچه پیش آید و من داشتم از حال می رفتم و جیغ می زدم و بعدش گفتم گور باباش! از لای لنگ هاش در رفتم! نفس حیفا پس رفت و گفت: بگیر بخواب بچه؛ خدا حفظت کنه. لب هایش را مکید و چهره اش نور افتاد و گفت: فردا باز یه آدم حسابی شاد و شنگول می شی.

دو چشم ناخواسته بسته شدند: حسام خیلی مثل توئه محمود… سرش را فرو کرد توی سینه ام، مرا بویید و دست ها را حلقه کرد زیر بغلم. صدایش سخت بود: این پسرها شیطون مجسم ان. راستش رو بخوای اینها بچه های حکومت نظامی ان. توی دلم گلوله شد. سرم را بردم بالا، رو به سقف سرامیکی که یک جایش را گلوله ای سوراخ کرده بود. حیفا توی همان سوراخ را با نایلون پوشانده بود. مرا نیشگون گرفت و با اشکی که روی گونه هایش راه می کشید، گفت: تو هم به این فکر می کنی که زدی کله اش رو شکستی؟ پس حسام چی؟

این کتاب با ۱۰۴ صفحه، شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۱۲۰ هزار تومان منتشر شده است.

کد خبر 6108920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha