۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۵۶

امام جمعه قم:

امیدواریم حج امسال نماد عینی برائت از استکبار باشد

امیدواریم حج امسال نماد عینی برائت از استکبار باشد

قم- امام جمعه قم گفت: آنچه که امروز در غزه در حال رخ دادن است شاخص عظیمی خواهد بود که برای تاریخ می ماند و امیدواریم حج امسال نماد عینی برائت از استکبار باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در مصلای قدس برگزار شد بیان کرد: دهه کرامت فرصتی برای بازخوانی وظیفه ما نسبت به اهل بیت علیهم السلام است.

خطیب جمعه قم گفت: باید شناخت عمیق‌تر و بهتری نسبت به اهل بیت علیهم السلام و جایگاه رفیع آنان و آگاهی نسبت به مأموریت‌های آنان داشته باشیم و در راستای التزام عملی نسبت به امر و نهی آنان و همچنین معرفی ائمه معصومین علیهم السلام به دیگران اهتمام ویژه ای داشته باشیم.

آیت الله سعیدی اضافه کرد: نمونه این انجام وظیفه را در عصر خودمان در سالهای قبل می‌بینیم که رهبر معظم انقلاب نامه‌ای به جوانان غربی نوشتند که آثار آن را امروز در کشورهای مختلف می‌بینیم.

امام جمعه قم ادامه داد: رهبر معظم انقلاب با درک درست از شرایط اسفبار غرب در آن نامه‌ها راهی را پیش پای جوانان کشورهای اروپایی گذاشتند.

وی افزود: اگر بخواهیم صرفاً به اظهار دوستی نسبت به اهل بیت علیهم السلام اکتفا کنیم و حق مودت را در قول و عمل ادا نکنیم در این صورت اقدام جدی صورت نگرفته‌ایم.

خطیب جمعه قم در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه قم گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار با کارگزاران حج به مطالب مهمی اشاره کردند و گفتند که حج امسال حج برائت است و آنچه که امروز در غزه در حال رخ دادن است شاخص عظیمی خواهد بود که برای تاریخ می‌ماند و امیدواریم حج امسال نماد عینی برائت از استکبار باشد.

آیت الله سعیدی با اشاره به در پیش بودن سوم خرداد فتح خرمشهر گفت: این فتح نقطه عطف دفاع مقدس و فتح ارزش‌ها بود که باید آموزه‌های دفاع مقدس را به نسل جوان بازگو کرد.

وی ادامه داد: رزمندگان اسلام با تکیه بر خداوند با حداقل امکانات و تجهیزات بزرگترین پیروزی را به دست آوردند و امام راحل نیز فرمود خرمشهر را خدا آزاد کرد.

امام جمعه قم بیان کرد: با این پیروزی بزرگ جنگ وارد مرحله جدیدی شد و در ادامه نصرت‌های پیاپی نصیب ملت ایران شد.

وی اضافه کرد: قدرت‌های استکباری پس از پیروزی در عملیات بیت المقدس حساب کار دستشان آمد و امیدواریم به زودی شاهد آزادی قدس و بیت المقدس شریف از چنگال اسرائیل جنایتکار باشیم.

کد خبر 6108980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha