۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۳۹

استاندار گیلان تاکید کرد؛

لزوم توجه به افزایش بهره‌وری و ارزش افزوده در گیلان

لزوم توجه به افزایش بهره‌وری و ارزش افزوده در گیلان

املش- استاندار گیلان بر لزوم توجه به افزایش بهره‌وری و ارزش افزوده در این استان تاکید کرد و گفت: دولت سیزدهم در تحقق برنامه ها و شعارهای خود صادق الوعده بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه عبادی سیاسی شهرستان املش با بیان اینکه تمام تلاش دولت سیزدهم کمک به بخش تولید و افرایش بهره‌وری و ایجاد زنجیره ارزش است، اظهار کرد: در همین خصوص در هفته گذشته بازدیدی از باغات چای فومن داشته و امروز نیز بازدیدی از باغات و کارخانجات چای املش و رودسر در راستای حل مشکلات چایکاران داشتیم و در کنار این عزیزان هستیم.

وی با اشاره به صادق الوعده بودن دولت سیزدهم در تحقق برنامه‌ها و شعارهای خود بیان کرد: دولت انقلابی حجت الاسلام رئیسی در مسائل فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در برابر هجمه‌های دشمنان ایستادگی کرده و به وعده‌های خود صادق است.

استاندار گیلان یکی از اهداف دولت سیزدهم را استفاده از ظرفیت مردم در حل مشکلات دانست و افزود: تمام سعی ما استفاده از ظرفیت مردمی است زیرا این امر منجر به دلگرمی مردم به تولید و در نهایت افرایش بهره‌وری و توسعه اقتصادی می‌شود.

عباسی با اشاره به برگزاری جلسه در خصوص ساماندهی بازار چای و برنج در نهاد ریاست جمهوری تصریح کرد: هفته آینده جلسه‌ای در خصوص وضعیت چای و برنج در نهاد ریاست جمهوری برگزار خواهد شد لذا با توجه به تصمیمات اتخاذ شده توسط ریاست محترم جمهوری و معاون اول رئیس جمهور، دیگر شاهد مشکلات سال گذشته در حوزه چای و برنج نخواهیم بود.

وی ادامه‌داد: در سال گذشته به دلیل انباشت برنج دچار مشکلاتی در حوزه واردات برنج شده و شالیکاران متضرر شدند ولی در سال جاری دیگر شاهد چنین اتفاقی نخواهیم بود.

دولت اهتمام ویژه‌ای در تکمیل کمربندی املش دارد

استاندار گیلان با تأکید بر لزوم توجه به افزایش بهره‌وری و ارزش افزوده در گیلان بیان کرد: کیوی محصولی صادراتی است ولی در گذشته با مشکلاتی در حوزه صادرات مواجه بودیم که در این دولت صادرات کیوی مورد توجه قرار گرفت و درآمد باغداران کیوی از سه هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ به ۱۲ هزار میلیارد تومان در سال گذشته رسید.

عباسی چای را دیگر محصول استراتژیک گیلان معرفی کرد و گفت: بیش از ۵۰ هزار خانوار معیشت مستقیم آنان از چای است و با توجه به اینکه چای در سفره ایرانیان است و در این دولت تولید چای از ۲۵ هزار تن به بالای ۳۴ هزار تن ارتقا پیدا کرد و همین امر منجر به واردات تنها ۴۲ هزار تن چای در سال گذشته شد که بسیار بی سابقه بوده است.

وی با بیان اینکه باغات چای در گیلان باید به طور کامل مورد استفاده و بهره‌وری قرار گیرد، بیان کرد: باغات چای که در حال تولید چای نیستند باید بهسازی شده و برای کاشت چای مورد استفاده قرار گیرند.

استاندار گیلان با بیان اینکه جهاد کشاورزی و سازمان چای باید میزان دقیق چای تولیدی در گیلان را مشخص و اعلام کند، گفت: سازمان چای و جهاد کشاورزی در خصوص میزان چای تولیدی باید آمار دقیق دهد و بدون‌شک حوزه چای بدون شک ارزش افزوده ایجاد خواهیم کرد.

عباسی با بیان اینکه دولت اهتمام ویژه‌ای در تکمیل کمربندی املش دارد، گفت: در این خصوص اعتبارات لازم را جذب خواهیم کرد و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی از تخصیص هشت میلیارد تومان اعتبار در حوزه عمرانی در سفر نخست سفر رئیس محترم جمهور به گیلان خبر داد و افزود: در طی ۲ ونیم سال گذشته هشت کیلومتر آزادراه راه منجیل رودبار، پل کابلی آستانه اشرفیه، پل غیر همسطح میدان گیل افتتاح و یکی از آرزوهای دیرینه مردم گیلان یعنی اتصال دریای خزر به خلیج فارس با افتتاح راه آهن رشت کاسپین محقق می‌شود.

استاندار گیلان در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح عملکرد دولت سیزدهم در سطوح خارجی و داخلی و نیز اقدامات اثربخش در توسعه گیلان، افزود: مردم ایران شاهد فضای تحولی با روی کار آمدن دولت مردمی و انقلابی در بخش‌های مختلف نظیر مردمی کردن اقتصاد، احیای تولید و اشتغال، اتمام پروژه‌های نیمه تمام، توجه به رفع محرومیت‌ها و امثالهم هستند؛ اقداماتی که برای مردم کشور امیدآفرین و برای دشمنان مایه ترس و ناامیدی شده است.

کد خبر 6109045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha