۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۰۵

امام جمعه عسلویه تاکید کرد؛

مسؤولان برای رفع مشکلات شهرستان عسلویه تلاش ویژه کنند

مسؤولان برای رفع مشکلات شهرستان عسلویه تلاش ویژه کنند

بوشهر- امام جمعه عسلویه گفت: مسؤولان برای رفع مشکلات شهرستان عسلویه تلاش ویژه کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید علی هاشمی نژاد در خطبه‌های نماز جمعه عسلویه با تبریک ایام نورانی و خجسته دهه کرامت اظهار کرد: حضرت امام رضا علیه السلام از بعد علمی بسیار ممتاز بود و معروف و مشهور به عالم آل محمد بودند.

وی اضافه کرد: مامون حضرت را به اجبار از مدینه به مرو آورد و او را به عنوان ولی عهد خود معرفی کرد. او هدفش از این کار چند نکته بود اینکه حضرت از نزدیک تحت کنترل مأموران دولت باشد و زیر نظر باشد و اینکه اگر شیعیان خواستند به دولت هموار شوند از حمله بازدارند. می‌خواست با هر ترفندی بود عظمت امام رضا را بشکند و محبوبیت او را در جامعه کم کند.

امام جمعه عسلویه بیان کرد: بر خلاف نظر مامون هر لحظه محبوبیت امام بیشتر می‌شد و نورانیتی که در وجود مبارک آن حضرت بود همه را به او جلب می‌کرد، دسیسه‌های مامون خنثی شد، اوضاع به نفع امام رضا تغییر کرد و مامون احساس خطر کرد.

هاشمی نژاد افزود: مامون تصمیم گرفت دانشمندان مختلف جمع کند جبهه متحد علمی علیه امام تشکیل دهد که امام را مورد سوال و نقد قرار دهند تا بتوانند امام را تضعیف کنند. دربار مامون پر از دانشمندان ادیان مختلف شد به خیال خودشان که بتوانند آن حضرت را شکست بدهند وقتی همه جمع شده بودند درب تالار بازشد امام باشکوه و جلال وارد شد و نورانیت عجیب امام همه را متحیر کرد و همه از جا برخاستند.

وی افزود: امام به حرف پیامبر خودشان و دین و کتاب خودشان با آنان مناظره کرد همه دانشمندان اعتراف به شکست کردند و یکی از آنان مسلمان و پیرو امام‌شد مامون ناراحت و از جلسه خارج شد. آوازه این مناظره در سراسر جهان اسلام پیچید و دسیسه مامون خنثی شد.

امام جمعه عسلویه مردم را به حضور در مراسم محوری ولادت امام رضا (ع) دعوت کرد و افزود: این مراسم در روستای کلات برگزار می‌شود و عزیزان همه شرکت کنند و از مشتاقان و مریدان اهل بیت انتظار می‌رود در این مراسم شرکت کنند. عذر نیاورند در زمینه برگزاری برنامه‌ها روستای کلات قدری محروم واقع شده عزیزان در این مراسم شرکت کنند.

وی با اشاره به فرازهایی از بیانات رهبر انقلاب در دیدار با حجاج در حمایت از ملت فلسطین گفت: بایستی حجاج مؤمن چه ایرانی چه غیر ایرانی بتوانند این منطق قرآن را به جهان منتقل کنند. فلسطین به این احتیاج دارد پشتیبانی جهان اسلام می‌خواهد تعدادی از کشورهای اسلامی پشتیبانی کردند ولی خیلی‌ها هم کمک نکردند و بعضی با حماقت از صهیونیست‌ها حمایت کردند.

وی گفت: جمهوری اسلامی منتظر نمی‌ماند و اگر چنانچه دست‌های قوی ملت‌ها و دولت‌های اسلامی بیایند همراهی کنند تاثیرش بیشتر است. اگر آمریکا و ایادی آنها هم کمک نمی‌کردند رژیم صهیونیستی از پا در آمده بود. کشورهای اسلامی بیایند پشت فلسطین توفیقات بیشتر می‌شود. وظیفه مسلمانان این است دنیای اسلام به طرفداری از ملت فلسطین آماده شود کاری که تا الان باید برای فلسطین انجام گیرد تاکنون انجام نگرفته است.

امام جمعه عسلویه روز ملی جمعیت را تبریک گفت و ادامه داد: جمعیت کشور ما دارد پیر می‌شود. همه آحاد جامعه باید برای جوانی جمعیت فکری کنند چون یکی از عوامل مهم اقتدار هر کشور نیروی مولد و جوان است که پایه‌های قدرت و رشد اقتصادی و اجتماعی است.

وی با اشاره به تودیع و معارفه فرماندار شهرستان گفت: از زحمات و تلاش‌ها و خدمات فرماندار سابق آقای هاشمی صمیمانه تقدیر و تشکر می‌کنم و برای ایشان توفیقات بیشتر آرزو می‌کنم. به فرماندار جدید خوش آمد و تبریک می‌گویم در امر خدمت به مردم موفق باشند پرنشاط و پرشتاب در این زمینه گام بردارند آنچه نیاز شهرستان است را انجام دهند گره از کار مردم باز شکنند.

کد خبر 6109075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha