۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۵۸

امام جمعه شهرکرد:

آسیب‎های اجتماعی در جامعه تبیین شوند

آسیب‎های اجتماعی در جامعه تبیین شوند

شهرکرد- امام جمعه شهرکرد گفت: آسیب‌ها در جامعه به خوبی تبیین شود تا جامعه نسبت به آن‌ها حساس‌تر و برای رفع آن اقداماتی را هرچه‌ سریعتر انجام دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد اظهار کرد: جمعیت، خانواده و حجاب و عفاف از جمله مسائل مهم بوده که دشمن بر آن‌ها تمرکز کرده است، مسأله‌ای که آمریکایی‌ها بر فروپاشی نهاد خانواده، کاهش جمعیت و از سر بر داشتن چادر برنامه داشته است.

وی با اشاره به اینکه دشمن در حقیقت به طور کامل با برنامه‌ریزی ورود و اقداماتی انجام دادند تصریح کرد: برخی ناخواسته در این دام گرفتار شدند، گرچه زنان جامعه می‌دانند جامعه‌ای که عریان و نهاد خانواده از هم پاشیده شود با چه آسیب‌هایی مواجه است.

نکونام خاطر نشان کرد: آسیب اعتیاد، خودکشی، افزایش طلاق، گسترش فساد، بزرگ شدن فرزند بدون پدر یا مادر، فرزندان رها شده در جامعه و بدون سرپرست، آسیب‌های فکری و اخلاقی معلول این مسائل است که امروز بانوان این مسائل را به خوبی درک کرده‌اند و می‌دانند اگر بخواهند به نسخه دشمن عمل کنند نهاد خانواده از هم می‌پاشد و این نوع آسیب‌ها در انتظارشان است.

وی با تاکید بر اینکه باید آسیب‌ها در جامعه به خوبی تبیین شود تا جامعه نسبت به مساله عفاف و حجاب توجه ویژه داشته باشد گفت: اقداماتی در زمینه عفاف و حجاب در حال انجام بوده که امید است با همدلی و همراهی شاهد سلامت جامعه باشیم.

نکونام در بخش دیگر از صحبت‌های خود به مناسبت‌ها اشاره کرد و گفت: در دهه کرامت قرار گرفته‌ایم و این فرصت مناسبی است برای نشان دادن معرفت نسبت به این خانواده از آثار تقوا این بوده که به راحتی می‌توانیم با این بزرگواران ارتباط برقرار و پاسخ نیازها و درخواست‌های خود را دریافت کنیم.

نکونام به روز اهدا خون نیز اشاره و بیان کرد: اهدا خون از مصادیق ارزشمند است که خوشبختانه در کشور و استان نهادینه شده است، گرچه باید گسترش یابد و به همنوعان خود خدمت کنیم.

وی سوم خردادماه سالروز فتح خرمشهر و روز مقاومت، را از دیگر مناسبت‌های پیش رو دانست و اذعان کرد: این روز از جمله روزهای مهم و برجسته تاریخ انقلاب و دوران دفاع مقدس است، روزی که نگاه جهانی به رزمندگان اسلام تحول بزرگی ایجاد کرد، از طرفی باید بدانید که در سایه اسلام و مقاومت پیروزی محقق می‌شود.

امام جمعه شهرکرد به مساله غزه نیز اشاره کرد و گفت: امروز مظهر این مقاومت در غزه، عراق، آمریکا و اروپا مشاهده می‌شود، دانشجویانی که امروز در میدان حاضر و حمایت خود را از غزه نشان دادند، یعنی آثار مقاومت و تحولات جهانی به خوبی نمایان شده است.

نکونام عنوان کرد: شما هم خسته نشده‌اید و امروز در حمایت از غزه راهپیمایی خواهید کرد، نباید این مساله به روزمرگی تبدیل شود، بلکه باید همواره این مساله زنده نگه داشته شود.

کد خبر 6109138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha