۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۶:۱۴

امام جمعه تبریز:

رفع مشکلات مردم باید اولویت کاری مسوولان باشد

رفع مشکلات مردم باید اولویت کاری مسوولان باشد

تبریز-امام جمعه تبریز گفت: هر مسوول وظیفه دارد تا مشکلات مردم را حل کنند و رفع مشکلات آنها جزو اولویت باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله سیدمحمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز، اظهار کرد: سوم خرداد ماه آزادسازی خرمشهر است؛ آزادسازی خرمشهر مظهر بزرگی از نصرت خداوند نسبت به مؤمنان و مجاهدان در راه خداست و یک افتخار جاودانه است و باید این روز و عملیات بیت‌المقدس برای همیشه زنده نگه داشته شود.

وی ادامه داد: عملیات آزادسازی یک عملیات بزرگ و اعتماد و ایجاد زنجیره پیروزی در کشور بود که الان در قالب جبهه مقاومت ادامه دارد.

امام جمعه تبریز بیان داشت: نقش آذربایجان در آزادسازی خرمشهر کم کاری شده است زیرا باید این نقش برجسته شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان تاکید کرد: دفاع مقدس نمونه بارز همیت مردم تبریز و آذربایجان است؛ پیروزی‌های کم نظیر مقاومت بار دیگر ثابت کرد مقاومت در غرب آسیا ادامه دارد و به عبارتی پیروزی‌های جبهه مقاومت در ادامه آزادسازی خرمشهر است.

وی با بیان اینکه انتخابات مجلس شورای اسلامی باید انقلابی بماند، گفت: این مجلس باید انقلابی باشد و انقلابی بماند؛ زیبایی‌های مشارکت و امنیت انتخابات اخیر با وجود برخی مسائل بسیار عالی بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان گفت: مشارکت ۴۱ درصدی مردم با وجود همه مشکلات اعم از مشکلات معیشتی نشان داد هر مسؤول وظیفه دارد تا مشکلات مردم را حل کنند و رفع مشکلات آنها جزو اولویت باشد.

وی ادامه داد: غلبه برخی بداخلاقی انتخاباتی در هر دو انتخابات دیده شد؛ تندروی و خشونت کلامی، تشدید دو قطبی‌ها کاذب از نازیبایی‌های انتخاباتی بود که نباید در آینده ادامه یابد.

خطیب نماز جمعه متذکر شد: رهبر معظم انقلاب نیز از این نازیبایی‌ها ابراز ناراحتی کرد.

وی خطاب به ۱۹ نماینده منتخب استان گفت: آرزوی موفقیت دارم و از نمایندگانی که انتخاب نشدند نیز تشکر می‌کنم زیرا در این مدت ۴ سال زحمات زیادی کشیدند.

نماینده ولی فقیه ابراز کرد: ۱۷۴ نفر از نمایندگان تازه نفس است که اولین وظیفه آنها قطعاً آشنایی با قوانین و گفتمان امام راحل و رهبر معظم انقلاب است؛ نمایندگان باید با گفتمان ولایت آشنا شوند و این مسیر را دنبال کنند و جانمایی واقعی و بدون احساس هیجان بر اساس تخصص و نیاز جامعه پیش روند و به مطالبات رهبری در جهش تولید با مشارکت مردمی تلاش کنند و در مبارزه با تبعیض و فساد جلو روند.

آل‌هاشم ولادت امام رضا (ع) و دهه کرامت را مورد اشاره قرار داد و گفت: ایشان گفتند هر کسی به زیارت من بیایید در سه جا شفاعت‌شان خواهم کرد.

وی اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین ابعاد شخصیتی امام رضا (ع) ایجاد قدرت برای مردم بود و حال نیز حرم این امام رضوی مرکز نور و همدلی و اتحاد است.

خطیب نماز جمعه تبریز خاطرنشان کرد: امام رضا (ع) ولی نعمت مردم ایران است و حرم ایشان نشانگر زنده بودن اتحاد و وحدت است و وجود ایشان در ایران ظرفیت عظیم است.

وی در اعلام مناسبت‌های هفته به روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی اشاره کرد و گفت: روابط عمومی‌ها رابط بین مردم و مسؤول هستند؛ ارتباطات نقش کلیدی در پیشرفت جوامع بشری ایفا می‌کند و همچنین روابط عمومی از مدیریت بحرانی و مسائل پیچیده نقش ایفا می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گفت: این روز فرصتی است تا بر اهمیت روابط عمومی تاکید کنیم زیرا هر کدام از ما می‌توانیم نقشی در توسعه ایفا کنیم و امید است روزی روابط عمومی شفاف و پایه و اساس باشد.

وی به روز ملی جمعیت اشاره کرد و گفت: جمعیت موهبتی عظیم اما مغفول است؛ جمعیت سرمایه اصلی کشور است؛ افزایش جمعیت به پویایی و توسعه اقتصادی جامعه کمک می‌کند و همچنین استقلال و امنیت ملی را هم ایجاد می‌کند.

آل‌هاشم با تاکید بر سفارشات رهبری گفت: ما باید برای افزایش نرخ باروری و تقویت جمعیت و خانواده برنامه اساسی در جامعه داشته باشیم و برای تحقق سیاست‌های جمعیت گام اساسی برداریم.

وی با گلایه از بانک‌ها گفت: هیأت دولت در رابطه با افزایش جمعیت به بانک‌ها و بانک مرکزی دستورات لازم را صادر کردند اما بانک‌ها کم‌کاری می‌کنند؛ بانک‌ها آنگونه که باید به میدان بیایند، نمی‌آیند و کاری می‌کنند تا متقاضیان وام پشیمان شوند.

امام جمعه تبریز متذکر شد: مسؤولان بانک به دستورات دولت توجه کنند و حامی جوانان باشند.

امام جمعه تبریز در بخش خطبه‌های عبادی نماز جمعه با بیان اینکه استغفار شستشو از گناه است و توبه نیز بازگشت به صفای دل است، گفت: اهل بیت (ع) هم خودشان استغفار کرده و هم مردم را به استغفار دعوت می‌کردند.

وی ادامه داد: روایت است اگر مردم هنگامی که بر خود ستمی دیده و یا کردند و از خداوند طلب مغفرت کردند، پیامبر اکرم (ص) برای آنها طلب استغفار می‌کند.

آل‌هاشم به بازدید سرزده خود از اداره کل ثبت و احوال اشاره کرد و گفت: آن روز جلسه‌ای در اداره بود و موضوع جلسه نیز بحث جمعیت بود که موضوع بسیار مهم و پراهمیت است؛ مطالبه جدی بنده از مسؤولان و متولیان جمعیت این است از برنامه تشریفاتی پرهیز کنند باید حل مساله در دستور کار قرار گیرد.

وی گفت: جامعه باید نسبت به فرزندآوری اقناع شود زیرا در غیر این صورت سمینار و همایش راهی از پیش نخواهد برد.

خطیب نماز جمعه افزود: باید جامعه در خصوص افزایش جمعیت روشنگری شود و اعتماد جامعه ایجاد شود تا از این خطر پیش رو (پیری جمعیت) جلوگیری شود.

کد خبر 6109150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha