۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۶:۳۹

سرپرست حجاج ایرانی عازم سرزمین وحی شد

سرپرست حجاج ایرانی عازم سرزمین وحی شد

حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی با بدرقه رسمی معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری، راهی عربستان شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدعباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت نیز در این سفر که همراه با زائران چند کاروان حج به مقصد مدینه منوره صورت می‌گیرد، سرپرست حجاج ایرانی را همراهی می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین نواب پیش از ترک تهران در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در دیدار با دست‌اندرکاران حج امسال گفت: پایه شعار حج امسال، قرآن محوری، همدلی و وحدت است و این مهم همواره مورد تاکید ایشان و امام راحل (ره) بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین نواب افزود: اقتدار اسلامی و در امتداد آن، برائت از مشرکان و بیزاری جستن از ظالمان نیز از محورهای حج است.

سرپرست حجاج ایرانی تصریح کرد: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری پیرامون ویژگی‌های حضرت ابراهیم (ع)، برای حج امسال کتابی تحت عنوان «ابراهیم شناسی» جهت ارائه در محافل انس و معرفت تهیه شده است.

حجت الاسلام والمسلمین نواب تاکید کرد: مساله مهم برائت از مشرکان قطعاً در چارچوب قوانین کشور عربستان و در جهت تقویت اتحاد مسلمین خواهد بود.

نماینده مقام معظم رهبری گفت: امسال هم برنامه‌های مختلف فرهنگی در هتل‌ها برگزار خواهد شد و امیدواریم کشور عربستان زمینه برگزاری دعای کمیل در طبقات مسجدالنبی را فراهم سازد.

وی افزود: آنچه در حج باید محقق شود آرامش حج است زیرا زائران ما حدود ۱۷ سال در انتظار حج بوده‌اند و باید بتوانند در آرامش عبادت خود را انجام دهند.

در مراسم بدرقه سرپرست حجاج ایرانی و رئیس سازمان حج و زیارت در ترمینال سلام فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (تهران)، جمعی از مدیران بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت نیز حضور داشتند.

سرپرست حجاج ایرانی خود نیز پیش از سوار شدن به هواپیما، زائران کاروانهای ایرانی را که همسفر او بودند و از ترمینال سلام عازم سرزمین وحی می‌شدند، از زیر قرآن گذراند و برای همه آنان، آرزوی سفری امن، آرام و موفق کرد.

کد خبر 6109161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha