۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۶:۳۰

امام جمعه موقت پردیسان:

دشمن برای هجمه فرهنگی به شهرهای مقدس برنامه ویژه دارد

دشمن برای هجمه فرهنگی به شهرهای مقدس برنامه ویژه دارد

قم- امام جمعه موقت پردیسان گفت: باید نسبت به مسائل فرهنگی شهرهای مقدس عنایت ویژه داشته باشیم چراکه دشمن برنامه ویژه‌ای برای آنها دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام محسن صبوری فیروزآبادی امروز در خطبه‌های نماز جمعه پردیسان با بیان اینکه شیطان از ترس و خوف به عنوان حریه‌ای برای انحراف انسان استفاده می‌کند، اظهار کرد: هنگامی که انسان می‌خواهد کمک به دیگری کند، شیطان از حربه خوف از فقر استفاده می‌کند.

امام جمعه موقت پردیسان بیان کرد: در قرآن هم موارد متعددی از خوف مذموم هست که بشر نسبت به مسائل اقتصادی خودش دارد.

وی افزود: امروز یکی از مشکلات مهم جامعه ما مساله مسکن است و بخش مهمی از مردم ما نمی‌توانند اجاره‌ها را پرداخت کنند.

حجت الاسلام صبوری فیروزآبادی ابراز کرد: خدا در برابر ترس شیطان به شما وعده می‌دهد که مغفرت خودش را شامل حالتان کند. اما شیطان از حربه ترس استفاده می‌کند و انسان را از وظایف خودش فاصله می‌دهد.

امام جمعه موقت پردیسان ادامه داد: مورد دیگر ازدواج است که شیطان وارد می‌شود و انسان را از مسائل اقتصادی می‌ترساند.

وی اضافه کرد: ما هم گاهی اوقات غل و زنجیرهایی در جامعه به دست و پای خودمان می‌زنیم. بسیاری از این مخارج ازدواج تجملات زائد است. خیلی از ما متدینین وقتی نوبت به پسر و دختر خودمان می‌رسد اینها را رعایت نمی‌کنیم. کسی که ازدواج را از ترس فقر ترک کند، به خدا سو ظن دارد. اگر ما بزرگترها بگذاریم خدا کمک می‌کند، به شرطی که ما هم مراعات کنیم. این رسومات باطل غل و زنجیر هستند.

حجت الاسلام صبوری فیروزآبادی عنوان کرد: مورد دیگر ترس از ملامت مردم است. اگر امر به معروف و نهی از منکر به طریق درستش نکنیم، اشرار به ما مسلط می‌شوند. اگر بخواهیم این واجب را انجام دهیم و این دستگاه آلوده فرهنگی را برچینیم، ممکن است حرف و جمله و ملامتی را بشنویم، اما ملامت‌ها نباید ما را بترساند.

وی اذعان کرد: در ماجرای وعده صادق برخی می‌خواستند جامعه را بترسانند، می‌گفتند به خاطر چند پاسدار جامعه را از بین ببرید. آنها می‌گفتند اسرائیل یک تیر برق در این کشور باقی نمی‌گذارد. اما عموم مردم حرفشان این بود که ما باید پاسخ سخت بدهیم به رژیم جعلی.

وی گفت: دشمنان سعی می‌کردند با حربه خوف و ترس مؤمنین را از ولی فاصله بدهند. اما برای این مردم ترس معنا ندارد، دفاع مقدس و دفاع از حرم نشان داد که این مردم نمی‌ترسند و این مقدمه نصرت و ظهور امام زمان است.

امام جمعه موقت پردیسان با تأکید بر لزوم توجه جدی همه اقشار به مسئله جمعیت گفت: موانع این مشکل مشخص است و راه حل هم مشخص است.

حجت الاسلام صبوری فیروزآبادی اظهار کرد: باید از ازدواج جوان‌ها حمایت کرد و بایستی در تمام سیاستگذاری‌ها و قانونگذاری‌ها مد نظر قرار بگیرد.

امام جمعه موقت پردیسان با تأکید بر اینکه دشمن برای هجمه فرهنگی به شهرهای مقدس مانند شیراز و قم و مشهد برنامه ویژه دارد، خاطرنشان کرد: باید نسبت به مسائل فرهنگی این شهرها عنایت ویژه داشته باشیم.

کد خبر 6109188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha