۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۰:۰۵

اجلاسیه شهدای مداح استان تهران در مصلی گلستان آغاز شد

اجلاسیه شهدای مداح استان تهران در مصلی گلستان آغاز شد

بهارستان- اجلاسیه شهدای مداح استان تهران در مصلی گلستان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، اجلاسیه شهدای مداح استان تهران در فضای جبهه و عاشورا در شهر گلستان آغاز شد.

فضاسازی خلاقانه، حال و هوای جبهه و جنگ را با طراحی فضاهای نمایشگاهی با مضامین عاشورایی در هم آمیخته و پیامی عمیق را به مخاطبان منتقل می‌کند.

شهردار صالحیه در حاشیه حضور در اجلاسیه شهدای مداح استان تهران با بیان اینکه شهرداری صالحیه با تلاش شبانه‌روزی، فضاسازی محیط بیرونی اجلاسیه شهدای مداح استان تهران را انجام داده است، به خبرنگار مهر گفت: هدف اصلی ما از این فضاسازی، ایجاد ارتباطی معنایی میان دو مفهوم «شهادت» و «عاشورا» بود.

محمد آگاهی‌مند اضافه کرد: شهدای والامقام ما در ادامه خط نینوا و برای تبیین حقیقت جانفشانی کرده‌اند و این فضا به زیبایی این پیوند عمیق را به تصویر می‌کشد، سه فضای نمایشگاهی در قالب خیمه‌های نمادین اباعبدالله الحسین (ع)، ابوالفصل العباس (ع) و زینب کبری (س) جانمایی شده‌اند که هر کدام به معرفی شهدای مدافع حرم، شهدای مداح و شهدای نظم و امنیت می‌پردازند.

وی افزود: فضاهای پذیرایی متنوع برای حاضران در اجلاسیه نیز در نظر گرفته شده است، استفاده از کتیبه‌های مختلف و المان‌های بصری مرتبط با جبهه و جنگ، فضایی خاص و معنوی را در ورودی مراسم ایجاد می‌کند و مخاطبان را به سفری در تاریخ ایثار و شهادت می‌برد.

بر اساس این گزارش، در شهرستان‌های استان تهران ۹۰ شهید مداح وجود دارد که بهارستان میزبان خانواده‌های معظم این شهدا خواهد بود.

این اجلاسیه بخشی از کنگره ملی سرداران و ۱۲۰۰۰ شهید استان تهران است، که مراسم اصلی این کنگره سوم خرداد در حرم امام خمینی (ره) با حضور تمام اقشار مردم برگزار خواهد شد.

کد خبر 6109298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha