۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۹:۵۴

آگهی‌های مسکن پلتفرم های مجازی کی حذف می شوند؟

آگهی‌های مسکن پلتفرم های مجازی کی حذف می شوند؟

یک کارشناس مسکن گفت: بخش از مشکلات فعلی قیمت مسکن مربوط به آگهی های پلتفورمهای مجازی است و این آگهی ها باید از این پلتفورم ها حذف شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، بعضاً دلالان و سوداگران بازار مسکن با استفاده از قیمت‌گذاری کاذب در برخی پلتفرم‌های خانه‌یاب قیمت مسکن را به سمت و سوی مدنظرشان هدایت می‌کنند که موجب دلسردی مستأجران می‌شود.

هفته گذشته بنا بود تا بخش املاک سکوهای دیوار و شیپور به دلیل رونق قیمت‌گذاری کاذب و افزایش قیمت مسکن مسدود شود؛ زیرا با توجه به مصوبه شورای عالی مسکن برای انتشار آگهی در سکوهای اینترنتی باید احراز هویت مالک و کد پستی انجام شود.

البته طبق مصوبه باید ملکی که قرار است آگهی شود، ابتدا باید در سامانه املاک و اسکان باشد و اگر این سکوها این بخش وب‌سرویس را انجام ندهند، بخش املاک آنها با مجوز شورای امنیت و دستگاه‌های امنیتی مسدود خواهد شد.

رونق قیمت‌گذاری کاذب در پلتفرم‌ها

در خصوص اینکه چرا پس‌از گذشت موعد اعلام شده هنوز آگهی‌ها در پلتفرم‌ها قابل نمایش است، فرشید ایلاتی کارشناس مسکن در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، گفت: عده‌ای دلالان و سودجویان در این پلتفرم‌ها اقدام به انتشار آگهی‌های جعلی مسکن می‌کردند که این روند موجب به صورت گسترده و با هماهنگی دلالان برای قیمت‌سازی انجام می‌شود؛ زین پس اگر املاکی می‌خواهد در این پلتفرم‌های خانه‌یاب تبلیغ شود ابتدا باید در سامانه املاک و اسکان باشد تا مشخصات و هویت مالک تأیید شود.

این کارشناس مسکن در ادامه تاکید کرد: از اردیبهشت‌ماه سال گذشته که سامانه املاک و اسکان به طور جدی روی کار آمد و دستورالعمل ثبت آگهی به متولیان املاکی‌ها و پلتفرم‌ها ارسال شد اما نسبت به این قوانین توجهی نداشتند و هم‌اکنون پس‌از یک سال بنا شد، دو پلتفرم «دیوار» و «شیپور» مسدود شود تا روند آگهی‌های خود را اصلاح و مجدد به فعالیت ادامه دهند.

وی گفت: هرچه سریع‌تر باید قیمت گذاری از سکوهای آگهی مسکن مانند دیوار و شیپور حذف شود تا مشکلات این بخش کمتر شود.

کد خبر 6109365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha