۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۴:۲۵

واکنش آلمان به حملات شهرک نشینان به کاروان‌های امدادی غزه

واکنش آلمان به حملات شهرک نشینان به کاروان‌های امدادی غزه

آلمان حملات مکرر شهرک نشینان اسرائیلی به کاروان های کمک رسانی به غزه را مایه شرمساری توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، وزارت خارجه آلمان با انتشار بیانیه‌ای حملات مکرر شهرک نشینان اسرائیلی به کاروان‌های کمک رسانی به غزه را مایه شرمساری توصیف کرد.

به گفته وزارت خارجه آلمان، خودداری و جلوگیری از ورود غذا به نوار غزه به آزادی گروگان‌ها یا در مبارزه با حماس کمکی نمی‌کند، بلکه به تشدید بیشتر تنش کمک می‌کند.

پیش از این نیز، «جوزف بورل» مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در اظهاراتی حمله شهرک‌نشینان صهیونیست به کاروان کمک‌های ارسالی از سوی اردن برای مردم نوار غزه را به شدت محکوم کرده بود. همچنین مسئو ل سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ادامه این سخنان، با اردن ابراز همبستگی کرد.

علاوه بر این بورل تاکید کرد: تاسف‌برانگیز است که کسانی که به چیزی نیاز ندارند مانع از رسیدن غذا به نیازمندان می‌شوند. اسرائیل باید رسیدن ایمن کمک‌ها به نوار غزه را تضمین کند.

گفتنی است وزارت امور خارجه اردن روز چهارشنبه هفته گذشته با صدور بیانیه‌ای حمله شهرک‌نشینان تندرو صهیونیست به ۲ کاروان حامل کمک‌های بشردوستانه اعزامی از سوی این کشور برای مردم غزه را به شدت محکوم کرد.

بر اساس اعلام وزارت امور خارجه اردن این ۲ کاروان حامل غذا، آرد و برخی کمک‌های بشردوستانه دیگر بودند و یکی از آن‌ها عازم گذرگاه «کرم ابوسالم» و دیگری نیز برای نخستین بار عازم گذرگاه «ایریز» بود تا از طریق این گذرگاه‌ها وارد نوار غزه بشوند.

وزارت خارجه اردن شکست کابینه رژیم صهیونیستی در تأمین امنیت این ۲ کاروان حامل کمک‌های بشردوستانه و دادن اجازه تعرض شهرک‌نشینان به آن‌ها را نقض فاحش تعهدات قانونی این رژیم به عنوان نیروی اشغالگر و تعهدات آن برای ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه دانست.

کد خبر 6109411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • مشهدی DE ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
      0 0
      بشنوید و باور نکنید. … جنبه داخلی دارد برای فریب مردم