۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۸:۲۹

پیشکسوت خوشنویسی ایران تاکید کرد؛

لزوم تخصصی شدن محورهای جشنواره شکوه شاهنامه

لزوم تخصصی شدن محورهای جشنواره شکوه شاهنامه

مشهد- پیشکسوت خوشنویسی ایران گفت: برگزاری هر سال جشنواره شکوه شاهنامه نسبت به سال‌های گذشته تفاوت و امتیازاتی دارد و چه بهتر است که در مورد موضوعات شاهنامه تخصصی‌تر جلو برویم.

به گزارش خبرنگار مهر، رسول مرادی شامگاه جمعه در نشست خبری دومین جشنواره ملی خوشنویسی نستعلیق (شکوه شاهنامه) اظهار کرد: در این جشنواره در بخش کتابت کارهای خوبی را شاهد هستیم.

پیشکسوت خوشنویسی ایران با بیان اینکه جشنواره شکوه شاهنامه جز جشنواره‌های طراز اول کشور محسوب می‌شود، تاکید کرد: خوشبختانه سطح جشنواره به جایگاهی رسیده است که جز جشنواره‌های طراز اول کشور است و از لحاظ کمیت و کیفیت آثار ارسال شده این جشنواره کمک می‌کند جوانان ما با هنر خوشنویسی آشنا و علاقه مند شوند.

وی بیان کرد: آثار خانم‌ها بسیار پخته و در سطح بالایی بود و به اندازه‌ای خوشنویسی در خانم‌ها رشد کرده است که به آن افتخار می‌کنیم.‌

مرادی اظهار کرد: این جشنواره آثار پر خیر و برکت داشت و هنرمندان برای انتخاب متن، سیری در شاهنامه داشتند و برخی آثار بسیار خوب و زیبا بود.

پیشکسوت خوشنویسی ایران بیان کرد: جامعه ما با شاهنامه باید عجین شود. حوزه زبان، مرزهای جغرافیایی را تعیین می‌کند و اگر شاهنامه نبود مرزهای جغرافیایی وجود نداشت.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ و هویت ما را شاهنامه تعریف می‌کند، افزود: اگر شاهنامه نبود هویت ایرانی نداشتیم؛ چرا که شاهنامه شناسنامه یک ایرانی است.

مرادی تاکید کرد: برگزاری هر سال جشنواره قطعاً نسبت به سال‌های گذشته تفاوت و امتیازاتی دارد و چه بهتر است که در مورد موضوعات شاهنامه تخصصی‌تر جلو برویم.

کد خبر 6109459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha