۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۹:۴۳

هلال احمر غزه:

۴۰ درصد شهدای فلسطینی‌ در «مناطق امن» به شهادت رسیده‌اند

۴۰ درصد شهدای فلسطینی‌ در «مناطق امن» به شهادت رسیده‌اند

جمعیت هلال احمر غزه اعلام کرد که ۴۰ درصد شهدای فلسطینی در مناطقی به شهادت رسیده اند که اسرائیل مدعی بود این مناطق امن هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فلسطینی شهاب، جمعیت هلال احمر غزه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که ادامه حملات اشغالگران صهیونیست و بستن گذرگاه‌های غزه باعث وخیم‌تر شدن اوضاع پزشکی و انسانی در این منطقه شده است.

این بیانیه تاکید دارد که کادر پزشکی در نتیجه فروپاشی بخش درمان قادر به تعامل با نیازمندی‌های آسیب دیدگان از جنگ نیست.

هلال احمر تاکید کرد که بیش از ۴۰ درصد از شهدای غزه در مناطقی به شهادت می‌رسند که رژیم صهیونیستی مدعی شده است این مناطق امن هستند.

این گزارش می‌افزاید که وارد کردن کمک‌ها از طریق اسکله‌های شناور یا هلی برن هوایی نمی‌تواند جایگزین بازگشایی گذرگاه‌های زمینی شود.

جمعیت هلال احمر از تمامی تلاش‌های بین‌المللی برای کاهش مصیبت‌های مردم غزه استقبال کرده و خواستار افزایش فشار بر رژیم صهیونیستی جهت بازگشایی گذرگاه‌ها شد.

آمریکا دیروز مدعی شد اولین محموله کمک‌های انسانی از طریق اسکله شناور وارد غزه شده است، این در حالی است که با توجه به نیازهای روز افزون مردم غزه به این کمک‌ها، احداث اسکله شناور نیز مانند هلی برن هوایی بیشتر شبیه شوی تبلیغاتی بوده و نمی‌تواند اقدام جدی در مسیر حل مشکلات معیشتی مردم تلقی گردد. گروه‌های فلسطینی و تحلیلگران بین‌الملل بازگشایی گذرگاه‌های زمینی را تنها راه کاستن از مصیبت‌های مردم غزه می‌دانند.

کد خبر 6109528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha