۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۹:۳۲

مدیر کل محیط زیست چهارمحال و بختیاری:

محیط‌بانان ناجیان بی ادعا که رسالت سنگینی را بر دوش می‌کشند

محیط‌بانان ناجیان بی ادعا که رسالت سنگینی را بر دوش می‌کشند

شهرکرد- مدیرکل محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: محیط‌بانان جان بر کفان و ناجیان بی ادعای حیات وحش به شمار می‌روند که در استان با وجود تمام مشکلات از محیط زیست حفاظت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید یوسف پور شامگاه جمعه در مراسم تجلیل از محیط‌بانان چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: محیط‌بانان همواره و در سخت‌ترین شرایط در حال تلاش هستند و تلاش آنها شایسته قدردانی است.

وی با اشاره به اینکه سازمان محیط زیست در سال گذشته حائز چندین رتبه اول کشوری شد تصریح کرد: در بحث تالاب‌ها، حیات وحش، موضوعات آموزش و … این سازمان حائز رتبه برتر شده است.

یوسف پور با اذعان بر اینکه محیط‌بانان ما با حداقل امکانات بازهم کار خود را به درستی انجام می‌دهند گفت: در چند ماه اخیر ۲۱ سلاح غیر مجاز توسط محیط‌بانان ما کشف و ضبط شده است.

وی خاطر نشان کرد: انتظار ما این است که رابطین قضائی از محیط زیست حمایت ویژه ای داشته باشند و مقابل افرادی که در این حوزه تخلف داشته‌اند بایستند که این کار موجب دلگرمی محیط بانان خواهد شد.

یوسف پور به ساختمان‌های محیط بانی در استان اشاره کرد و یادآور شد: برخی از ساختمان‌های محیط بانی در استان تعمیر و مرمت شده است.

وی ادامه داد: در مجموعه مدیریتی پارک تنگ صیاد سالیان سال یک ساختمان کوچکی وجود داشت که با پیگیری‌های انجام شده این ساختمان در حال تکمیل است.

یوسف پور اذعان داشت: تعمیر موزه تاریخ طبیعی استان با اعتباری نزدیک ۲ میلیارد و نیم انجام شده و کار محوطه سازی آن نیز در حال انجام است.

وی با اذعان بر اینکه موزه تاریخ طبیعی یکی از سرمایه‌های بزرگ این استان به شمار می‌رود گفت: هر ساله گردشگران زیادی از این موزه بازدید می‌کنند و طبق آمار از سال گذشته تا کنون ۵۶۰۰ نفر تا الان از این مکان بازدید داشتند.

مدیر کل محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: همه دستگاه‌ها باید کمک کنند که پارک ملی تنگ صیاد به نتیجه برسد.

یوسف پور با تاکید بر اینکه محیط بانان ما در بدترین شرایط کار می‌کنند و از جان و دل برای حفظ محیط زیست مایه می‌گذارند گفت: این برای ما یک افتخار است که محیط بانان با تمام کاستی و کمبودها ساخته‌اند و امیدوارم همه با کمک یکدیگر بتوانیم مشکلات را به حداقل برسانیم.

وی خاطر نشان کرد: قوه قضایه و نیرو انتظامی در همه حوزه‌ها کمک حال ما بوده‌اند و ما هم تلاش می‌کنیم بستر را آماده کنیم که امکانات بهتر برای آنها فراهم شود.

کد خبر 6109533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha