۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۹:۵۰

مدیر زراعت جهاد کشاورزی قزوین خبر داد؛

کشت گوجه‌فرنگی در سطح ۵۸۰۰ هکتار از مزارع کشاورزی استان قزوین

کشت گوجه‌فرنگی در سطح ۵۸۰۰ هکتار از مزارع کشاورزی استان قزوین

قزوین- مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی قزوین از کشت گوجه‌فرنگی در سطح پنج هزار و ۸۰۰ هکتار از مزارع کشاورزی این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر حسن جلیلوند از کشت گوجه‌فرنگی در سطح پنج هزار و ۸۰۰ هکتار از مزارع کشاورزی این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: حدود ۵۰۰ هزار تن محصول از این میزان سطح زیر کشت برداشت شود.

وی افزود: تاکنون سه هزار و ۲۰۰ هکتار از مزارع استان به زیر کشت گوجه‌فرنگی رفته که کشت این محصول همچنان ادامه دارد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: به‌منظور مصرف بهینه آب کشاورزی بر اساس برنامه الگوی کشت استان مقرر است در سال زراعی جاری سطح زیر کشت این محصول نسبت به سال‌های گذشته کاهش یابد که برنامه‌ریزی لازم به‌منظور مدیریت سطح زیر کشت این محصول با در نظر گرفتن عملکرد بیشتر در واحد سطح انجام شده است.

جلیلوند اضافه کرد: با استفاده از ارقام اصلاح شده و روش‌های نوین از جمله ایجاد سایبان، توسعه کشت نشایی، آبیاری تیپ، استفاده از مالچ با لحاظ نمودن جمع‌آوری پس از برداشت و … برنامه‌ریزی شده است.

وی عمده ارقام کشت‌شده این محصول را بری ویو، دراتی، باسیمو، متین و … ذکر کرد و یادآور شد: بیشترین سطح زیر کشت این محصول مربوط به شهرستان تاکستان است.

این مسئول خاطرنشان کرد: تقریباً تمام سطح زیر کشت استان برای این محصول به روش نشایی و بیش از ۹۰ درصد سطح زیر کشت گوجه‌فرنگی استان به روش تیپ آبیاری می‌شود.

جلیلوند گفت: در سال زراعی جاری حدود ۱۰ درصد از مزارع گوجه‌فرنگی استان به روش کشت زیر تونل‌های پلاستیکی به‌منظور پیش رس کردن محصول و عرضه آن پیش از موعد مرسوم به بازار کشت‌شده است.

کد خبر 6109560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha