۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۹:۵۴

مدیرکل راهداری بوشهر خبر داد؛

تلفات انسانی در راه‌های روستایی استان بوشهر ۴۳ درصد کاهش یافت

تلفات انسانی در راه‌های روستایی استان بوشهر ۴۳ درصد کاهش یافت

بوشهر - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: شمار جانباختگان سوانح رانندگی استان در راه‌های روستایی ۴۳ درصد کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالکریم اخترشناس صبح شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به رتبه سوم بوشهر در کاهش تلفات محورهای روستایی کشور افزود: طی سال گذشته تلفات ناشی از تصادفات در جاده‌های روستایی استان بوشهر ۱۳ نفر بوده که در مقایسه با ۲۳ فوتی سال قبل‌تر از آن، شاهد کاهش ۴۳ درصدی در این شاخص هستیم.

اخترشناس ادامه داد: شاخص راه روستایی در استان بوشهر ۹۸ درصد است که جزو استان‌های پیشگام کشور در این زمینه محسوب می‌شود.

دبیر کمیسیون ایمنی راه‌های استان یادآور شد: طی سال گذشته مجموعاً ۲۹۴ نفر از هموطنان در جاده‌های برون شهری و روستایی استان جان خود را از دست داده‌اند که این تعداد در مقایسه با سال ۱۴۰۱، حدود ۰.۷ درصد کاهش داشت.

کاهش فوتی با وجود افزایش ترددهای جاده‌ای بوشهر امیدوارکننده است

وی یادآور شد: کاهش متوفیان تصادفات در سال گذشته با وجود افزایش ۷/۷ درصدی تردد خودرو‌ها در محور‌های مواصلاتی استان نشان دهنده تأثیر رعایت قوانین توسط رانندگان در کنار کنترل‌های پلیس راه و ایمن‌سازی راه‌ها از جمله کاهش نقاط حادثه خیز توسط راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است.

دبیر کمیسیون ایمنی راه‌های استان تصریح کرد: خستگی و خواب آلودگی، سرعت زیاد و عدم توجه به جلو مهمترین عوامل تصادفات در جاده‌های استان محسوب می‌شود.

اخترشناس یادآور شد: حدود ۸۰ درصد تصادفات عامل انسانی دارد که می‌طلبد در حوزه فرهنگ‌سازی و آموزش به کاربران جاده‌ای و سرنشینان خودرو اقدامات بیشتری انجام شود.

کد خبر 6109567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha