۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۱۱

استاندار مرکزی:

مرکزی در شاخص اشتغال ترکیبی حائز رتبه برتر در کشور شد

 مرکزی در شاخص اشتغال ترکیبی حائز رتبه برتر در کشور شد

زرندیه _استاندار مرکزی گفت: این استان در شاخص اشتغال ترکیبی، حائز رتبه برتر در کشور شد.

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد مخلص الائمه صبح شنبه در آئین افتتاح یک واحد صنعتی در زرندیه اظهار کرد: براساس برنامه‌ریزی ها، مقرر شد کارگروه اشتغال، سرمایه گذاری و توسعه استان از مرکز استان به شهرستان‌ها با مدیریت معاون هماهنگی استانداری به شهرستان‌ها منتقل شود.

استاندار مرکزی تصریح کرد: همچنین این استان برای چندین بار در پایش محیط کسب و کار در کشور، بر اساس ارزیابی اتاق بازرگانی و صنعت و معدن کشور که به طور معمول هر سه ماه یک بار با محوریت ۷۰ مؤلفه انجام می‌شود، رتبه نخست را در کشور به خود اختصاص داد.

مخلص الائمه با اشاره بر ضرورت مشارکت در حمایت از واحدهای تولیدی استان مرکزی گفت: به هر میزان شرایط کسب و کار بهتر باشد جهش تولید با شتاب بیشتری محقق می‌شود هر چند برای توسعه با مؤلفه‌های مدنظر فاصله داریم اما باید جایگاه موجود را نیز حفظ کنیم‌.

 مرکزی در شاخص اشتغال ترکیبی حائز رتبه برتر در کشور شد

نرخ بیکاری در مرکزی پایین‌تر از میانگین کشوری

وی افزود: نرخ بیکاری در استان مرکزی پایین‌تر از میانگین کشوری است و برای دومین بار این استان، رتبه دوم تحقق اشتغال تعهد شده در کشور را کسب کرده است.

استاندار مرکزی گفت: در کسب شاخص اشتغال ترکیبی نیز حائز رتبه برتر در کشور هستیم که جای تقدیر از فرمانداران و اعضای کارگروه اشتغال دارد.

مخلص الائمه با اشاره به ظرفیت آب سنگین اراک گفت: ۱۰۰ درصد تولید این مجتمع، بومی سازی است و از این رو به تخصص جوانان ایرانی می‌بالیم.

وی ادامه داد: اتفاقات خوبی در حوزه صنعت علم و فناوری رخ داده است و صنعت کاغذ نیز به عنوان یکی از صنایع راهبردی باید مورد توجه قرار گیرد و این ظرفیت در استان مرکزی فعال است که از آن حمایت می‌کنیم.

استاندار مرکزی تصریح کرد: در ارتباط با فعالیت ستاد تسهیل نیز تا کنون از ۵۵۰ مصوبه در این ستاد بیش از ۸۰ درصد آن اجرایی شده است.

کد خبر 6109661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha