۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۵۴

با کپسول فضایی؛

ارسال محموله نظامی به هر نقطه از زمین ظرف یک ساعت ممکن شد

ارسال محموله نظامی به هر نقطه از زمین ظرف یک ساعت ممکن شد

یک استارتاپ آمریکایی قصد دارد قابلیت ذخیره بار و تجهیزات نظامی در فضا را برای ارتش فراهم کند. با کمک فناوری های این شرکت ظرف یک ساعت تجهیزات ذخیره شده به هر نقطه زمین ارسال می شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجیرینگ، شرکت «Inversion Space» قصد دارد قابلیت های جدید انبار فضایی را برای بخش لجستیک نظامی فراهم کند.

این استارتاپ که در ۲۰۲۱ میلادی تاسیس شده مشغول توسعه کپسول های چندبار مصرف است تا محموله را در فضا ذخیره کند. محموله مذکور برای ارسال به زمین در وضعیت آماده باش قرار می گیرد. هنگامیکه زمان ارسال مشخص شود، شرکت می تواند ظرف یک ساعت آن را به هر نقطه ای از زمین بفرستد.

شرکت مذکور به زودی این فناوری را طی ماموریت Ray آزمایش می کند که البته قرار است در اوایل اکتبر سال جاری میلادی انجام شود. پیش بینی می شود کپسول ماموریت مذکور همراه ماموریت «ترنسپورتر۱۲» اسپیس ایکس به مدار زمین ارسال شود. شرکت طی این عملیات فناوری هایی را آزمایش می کند و به کار می گیرد که از توسعه کپسول های بزرگ پشتیبانی می کنند.

جاستین فیاچتی مدیر ارشد اجرایی Inversion Space در این باره می گوید: کپسول های شرکت می توانند طیف وسیعی از کالاها از جمله ذخایر پزشکی و تجهیزات نظامی را ذخیره کنند.

او در ادامه افزود: هم اکنون نیروهای نظامی به تحویل سریع و دقیق محموله در سراسر جهان نیاز دارند.

به گفته او روندهای سریع و خودران عوامل کلیدی در این زمینه هستند. البته سیستم های خودران سبب می شوند کپسول ها بتوانند به طور دقیق در مقصد خود فرود بیایند.

Inversion Space مشتری اصلی سرویس های خود را وزارت دفاع می داند. شرکت تصمیم دارد هنگامیکه زیرساخت های آن در فضا اجرا شدند، گزینه های ارزان تری را برای بخش خصوصی فراهم کند. البته استارتاپ آمریکایی هنوز ظرفیت حمل بار کپسول هایش را مشخص نکرده است.

کپسول Inversion Space طی ماموریتی که در اکتبر سال جاری میلادی انجام می شود، به فضا می رود و به مدت چند هفته همانجا باقی می ماند. تیمی روی زمین وضعیت کپسول و جمع آوری داده را تحلیل می کنند.

هنگامیکه ماموریت پایان یابد، کپسول عملیات خروج از مدار را با کمک یک موتور جت تعبیه شده در آن، اجرا می کند. کپسول پس از ورود دوباره به اتمسفر زمین با کمک ۲ چتر نجات فرود می آید. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود کپسول به آرامی در آب های نزدیک ایالت کالیفرنیای آمریکا فرود می آید.

داده هایی که طی این ماموریت جمع آوری می شود به توسعه یک کپسول باری بزرگتر برای ماموریت های عملیاتی کمک می کند.

کد خبر 6109669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha